190509 SE The influence of J. Piaget for education (2007W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.09.2007 10:00 to We 19.09.2007 07:00
- Registration is open from We 19.09.2007 10:00 to Fr 21.09.2007 07:00
- Registration is open from Fr 21.09.2007 12:00 to Mo 24.09.2007 07:00
- Registration is open from Mo 24.09.2007 12:00 to We 26.09.2007 07:00
- Registration is open from We 26.09.2007 12:00 to Fr 28.09.2007 12:00
- Deregistration possible until Mo 22.10.2007 08:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 05.10. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 12.10. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 19.10. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 09.11. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 16.11. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 23.11. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 30.11. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 07.12. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 14.12. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 11.01. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 18.01. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 25.01. 09:00 - 11:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Das Seminar ist für StudentInnen gedacht, die sowohl eine intensive theoretische Auseinandersetzung als auch die Anwendung in der Arbeit mit behinderten Menschen anstreben.
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
1. gemeinsames Erarbeiten der Theorien J. Piagets (Formale und inhaltliche Merkmale des Denkens) mit besonderer Berücksichtigung von Aussagen, die in förderdiagnostischen Konzepten ihren Niederschlag finden.
2. Anwendung der Theorie auf den Bereich der Förderdiagnostik (schwerstmehrfach behinderte Kinder und Erwachsene, Geistig behinerte Kinder und Erwachsene, Menschen mit Wahrnehmungsstörungen)