190511 SE Cirtical theory of Education in practice (2007W)
Continuous assessment of course work
Labels
Vorbesprechung am Fr. 19.10.2007, 17:00-19:00 Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.09.2007 10:00 to We 19.09.2007 07:00
- Registration is open from We 19.09.2007 10:00 to Fr 21.09.2007 07:00
- Registration is open from Fr 21.09.2007 12:00 to Mo 24.09.2007 07:00
- Registration is open from Mo 24.09.2007 12:00 to We 26.09.2007 07:00
- Registration is open from We 26.09.2007 12:00 to Fr 28.09.2007 12:00
- Registration is open from Mo 01.10.2007 10:00 to Tu 02.10.2007 12:00
- Deregistration possible until Mo 22.10.2007 08:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Friday
19.10.
17:00 - 19:00
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Friday
16.11.
09:00 - 14:00
(Studierraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Thursday
29.11.
14:00 - 18:00
(Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Friday
30.11.
10:00 - 17:00
(Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Saturday
12.01.
10:00 - 16:00
(Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
5.1.3
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
" Grundgedanken kritischer Bildungstheorie
" Heinz-Joachim Heydorns Konzept des Widerspruchs von Bildung und Herrschaft
" Bildungsvorstellungen in der Kritischen Theorie bei Max Horkheimer und Theodor W. Adorno
" Ansprüche an Kritik in der Bildungspraxis
" Wessen Kritik? Zeitgeschichtliche Bedingungen kritischer Bildung
" Kritik der Praxis und Praxis der Kritik
" Post-Kritik? Von den Schwierigkeiten, Kritik zu üben
" Wer spricht? Sprecherpositionen und Perspektiven kritischer Bildung
" Zwischen Entlarvung und Selbstreflexion: Erfahrungen im Umgang mit Kritik in der Bildungsarbeit
" Praxisfelder: Pädagogischer Umgang mit Zeitgeschichte, Migration und Globalisierung
" Involvierte Bildungsprozesse - Ansatzpunkte selbstkritischer Bildungstheorie und -praxis