190521 SE Historical and/or Comparative Perspectives of School Pedagogy (2007W)
Continuous assessment of course work
Labels
wöchentlich, außer Feiertage und vorlesungsfreie Zeit
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.09.2007 10:00 to We 19.09.2007 07:00
- Registration is open from We 19.09.2007 10:00 to Fr 21.09.2007 07:00
- Registration is open from Fr 21.09.2007 12:00 to Mo 24.09.2007 07:00
- Registration is open from Mo 24.09.2007 12:00 to We 26.09.2007 07:00
- Registration is open from We 26.09.2007 12:00 to Fr 28.09.2007 12:00
- Deregistration possible until Mo 22.10.2007 08:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 09.10. 11:00 - 13:00 (Seminarraum 2, Maria-Theresien-Str.3/Mezzanin, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Anhand historischer und gegenwärtiger Formen von Beschulung soll das Phänomen "Schule" in seiner Komplexität erfasst und analysiert werden. In einem zweiten Schritt werden die einschlägigen schultheoretischen Ansätze thematisiert und kritisch daraufhin befragt, was diese zum Verständnis von Schule beitragen können
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37