190704 SE Rehabilitation in Special Education I (2008W)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.09.2008 20:00 to Mo 22.09.2008 09:00
- Registration is open from Tu 23.09.2008 09:00 to Tu 30.09.2008 09:00
- Deregistration possible until Su 12.10.2008 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 27.10. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 03.11. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 10.11. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 17.11. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 15.12. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 12.01. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 19.01. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 26.01. 17:15 - 18:45 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
5.7.1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Dieser 2-semetrige Zyklus ist einerseits paedagogisch, denn er zeigt auf, wie Entwicklung, mit dem heutigen Wissen, vor sich geht, um Weltzusammenhaenge begreifen zu lernen. Andereseits wird aufgezeigt, was man tun kann, wenn Paedagogisches nicht statthaben konnte und rehabilitative bzw. heilpaedagogische Massnahmen ergriffen werden muessen. Was ist wann in therapeutisch, rehabilitativen Prozessen notwendig?
Die Therapie, die rehabilitativen und heilpaedagogischen Massnahmen muessen passen wie der "Schluessel zum Schloss" (Spiel, 1983). Aber auch Paedagogik und Erziehung selbst muessen prinzipiell und individuell Mensch- und Persoenlichkeitsgerecht sein. In dieser Vorlesungsreihe wird zudem durch den Besuch von Pflichveranstaltungen versucht, das "Leben draussen" - d.h. ausserhalb der Universitaet in Stadt und Land - mit einzubinden, da das Studium nicht Selbstzweck sein soll, sondern von Anbeginn an auch Praxisbezug und damit Vernetzungsmoeglichkeiten beinhalten soll.