190885 VO+UE BM9a Empirische Forschungsmethoden in der Bildungswissenschaft I - Teil 1 (2009S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 16.02.2009 09:00 to Fr 20.02.2009 09:00
- Registration is open from Mo 23.02.2009 09:00 to Fr 27.02.2009 09:00
- Registration is open from Mo 02.03.2009 10:00 to We 04.03.2009 10:00
- Deregistration possible until Sa 14.03.2009 12:00
Details
max. 200 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 02.03. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 09.03. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 16.03. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 23.03. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 30.03. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 20.04. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 27.04. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 04.05. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 11.05. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 18.05. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 25.05. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 08.06. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 15.06. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 22.06. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Monday 29.06. 20:00 - 21:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM9a + 2.2.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Einführung, Neopositivismus,
empir. Erziehungswissenschaft,
Abgrenzung zu anderen Begriffen,
Hypothesenbildung,
Versuchsplanung,
Fehlerquellen,
Testinstrumente,
Fragebogen, A
uswertung: Mittelwert, Median, Modalwert, Varianz, Streuungsmaße
Mittelwertsunterschiede, Normalverteilung, Signifikanz