Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190890 PS Designs and methods of comparative educational science (2010S)
Curriculum studies and pedagogy
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 16.02.2010 06:00 to Tu 23.02.2010 18:00
- Registration is open from We 24.02.2010 10:00 to Fr 26.02.2010 12:00
- Registration is open from Mo 01.03.2010 10:00 to We 03.03.2010 12:00
- Deregistration possible until Mo 08.03.2010 10:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 19.03. 10:00 - 13:00 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Saturday 20.03. 08:30 - 12:00 (ehem. Hörsaal 46 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Friday 16.04. 10:00 - 13:00 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Saturday 17.04. 08:30 - 12:00 (ehem. Hörsaal 46 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Saturday 29.05. 08:30 - 12:00 (ehem. Hörsaal 46 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
- Friday 25.06. 10:00 - 13:00 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Saturday 26.06. 08:30 - 12:00 (ehem. Hörsaal 46 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 14 + 2.3.4
Last modified: We 09.07.2025 00:16
1. Welches ist der gesellschaftliche Auftrag der Schule?
2. Welches Wissen ist bedeutsam?
3. Gibt es (noch) einen Bildungskanon?
4. Wie reproduzieren Lehrpläne gesellschaftliche Verhältnisse?
5. Wie macht man einen Lehrplan?
6. Wie wirken Lehrpläne?
7. Wir präzis kann der Auftrag der Schule sinnvoller Weise sein oder welchen Sinn machen Bildungsstandards?
8. Braucht jeder Schüler, jede Schülerin seinen/ihren eigenen Lehrplan?
Die Vorlesung verbindet die Lektüre klassischer Textausschnitte zum Thema, einzelne praktische Beispiele und kleine Übungen.