190902 SE Research practicum (2008S)
BA Research Seminar: Vocational partizipation of people with an intellectual disability in Austria
Continuous assessment of course work
Labels
Zulassung zur LV nur bei verpflichtender Teilnahme im SS 2008 und WS 2008/09
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 18.02.2008 07:00 to Fr 22.02.2008 09:00
- Registration is open from Fr 22.02.2008 17:00 to Th 28.02.2008 09:00
- Deregistration possible until Fr 14.03.2008 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Tuesday
04.03.
15:30 - 17:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Tuesday
11.03.
15:30 - 19:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Tuesday
01.04.
15:30 - 19:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Tuesday
15.04.
15:30 - 19:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Tuesday
29.04.
15:30 - 19:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Tuesday
06.05.
15:30 - 19:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Tuesday
20.05.
15:30 - 19:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Tuesday
10.06.
15:30 - 19:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Tuesday
24.06.
15:30 - 19:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM23
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Methodisch werden die Studierenden - entsprechend der Konzeption des Forschungsprojektes - in Grundlagen der Partizipativen Forschung eingeführt, wobei gute Englisch Kenntnisse in der Bearbeitung der Literatur eine entsprechende Voraussetzung darstellen. Inhaltlich stehen Theorien, Methoden sowie österreichische sowie internationale Praxisbeispiele des Übergangs Schule-Beruf sowie der Beruflichen Integration und Teilhabe von Menschen mit einer intellektuellen Behinderung im Mittelpunkt des Seminars. Während im Laufe des SS 2008 v.a. die theoretische Aufarbeitung der Inhalte im Vordergrund steht, werden die Studierenden unter Anleitung der LehrveranstaltungsleiterInnen im WS 2008/09 ihre Bachelor-Forschungsarbeit verfassen.