190946 PS Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy (2009W)
in special and remedial education
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2009 10:00 to Mo 21.09.2009 10:00
- Registration is open from Tu 22.09.2009 10:00 to Mo 28.09.2009 10:00
- Deregistration possible until Sa 17.10.2009 12:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 17.11. 17:15 - 20:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 24.11. 17:15 - 20:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 01.12. 17:15 - 20:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 15.12. 17:15 - 20:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 12.01. 17:15 - 20:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 19.01. 17:15 - 20:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 26.01. 17:15 - 20:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Dieses Proseminar zeigt anhand der Metatheorie des Modells "Spüren-Fühlen-Denken" (Gerber-Reinelt) auf, welche habilitativen bzw. rehabilitativen Maßnahmen bio-psycho-geistig-sozial in Pädagogik und Therapie notwendig sind.Dieses Proseminar orientiert sich an dem metatheroretischen Konzept des von Gerber-Reinelt entwickeltem Modell "Spueren- Fuehlen- Denken" (1984,1985 etc.), welches Lern-, Begreifens- und Erkenntnisprozesse gemäß der ontogenetischen Entwicklung aufzeigt. Erkenntnisse der Neurophysiologie, der Medizin, der Psychologie, der Pädagogik sind in diesem interdisziplinären Ansatz wissenschaftliche und praxisorientierte Fundamente. Diagnostik, Beratung, Therapie, Rehabilitation erfolgt gemäß entsprechend entwickelter Kriterien und Hypothesen.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 17 + 2.3.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37