190971 SE Person-centered Counseling and Psychotherapy: Work with Children (2009S)
Child¿s play therapy
Continuous assessment of course work
Labels
Vorbesprechung im Gr. Seminarraum, Garnisongasse 3, 5. 3. 2008, 17:30Voraussetzungen: im Schwerpunkt fortgeschrittene Studierende werden bevorzugt.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 16.02.2009 09:00 to Fr 20.02.2009 09:00
- Registration is open from Mo 23.02.2009 09:00 to Fr 27.02.2009 09:00
- Deregistration possible until Sa 14.03.2009 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 11.06. 09:00 - 17:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 12.06. 09:00 - 17:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Saturday 13.06. 09:00 - 17:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Sunday 14.06. 09:00 - 17:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Axline, V. M. (1980). Kinder-Spieltherapie im nicht-direktiven Verfahren (5. Aufl.). Aufl.: Reinhardt, München.
Behr, M. (2003). Interactive Resonance in Work with Children and Adolescents - A Theory-based Concept of Interpersonal Relationship through Play and the Use of Toys. Person-Centered & Experiential Psychotherapies, 2 (2), 89-103
Behr, M. & Cornelius-White, J.H.D. (Eds.). (2008). Facilitating young people's development: International perspectives on person-centred theory and practice. Ross-on-Wye: PCCS Books.
Behr, M., Hölldampf, D. & Hüsson, D. (Hrsg.) (2009 [bereits erschienen]) Psychotherapie mit Kindern und Jugendlichen - Personzentrierte Methoden und interaktionelle Behandlungskonzepte. Göttingen: Hogrefe.
Goetze, H. (2002). Handbuch der personzentrierten Spieltherapie. Göttingen: Hogrefe
Weinberger, S. (2001). Kindern spielend helfen. Beltz, Weinheim.
Behr, M. (2003). Interactive Resonance in Work with Children and Adolescents - A Theory-based Concept of Interpersonal Relationship through Play and the Use of Toys. Person-Centered & Experiential Psychotherapies, 2 (2), 89-103
Behr, M. & Cornelius-White, J.H.D. (Eds.). (2008). Facilitating young people's development: International perspectives on person-centred theory and practice. Ross-on-Wye: PCCS Books.
Behr, M., Hölldampf, D. & Hüsson, D. (Hrsg.) (2009 [bereits erschienen]) Psychotherapie mit Kindern und Jugendlichen - Personzentrierte Methoden und interaktionelle Behandlungskonzepte. Göttingen: Hogrefe.
Goetze, H. (2002). Handbuch der personzentrierten Spieltherapie. Göttingen: Hogrefe
Weinberger, S. (2001). Kindern spielend helfen. Beltz, Weinheim.
Association in the course directory
5.10.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Neben der theoretischen Erarbeitung werden wir viel mit Spielzeug üben und experimentieren. Es kann so praktisch erfahren werden, in welcher Weise einzelne Spielhandlungen Ausdruck von innerem Erleben und von Beziehungsbotschaften darstellen. Wie lauten die "Antworten" der Erwachsenenperson im Medium des Spiels? Wie gestaltet sie im Spiel die personzentrierte Beziehung? Dies probieren wir praktisch und machen erlebbar, welche Handlungsregeln und -techniken gut sind und was sie für die Beziehung bedeuten.