Universität Wien

200014 PS Market- and consumer psychology (2008W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Continuous assessment of course work

Gegebenenfalls finden sie aktuelle Nachrichten sowie Skripten, Unterlagen u.ä. zu dieser Lehrveranstaltung unter http://psychologie.univie.ac.at.
Die Voraussetzungen für diese Lehrveranstaltung entnehmen Sie bitte dem Studienplan für das Diplomstudium Psychologie (Homepage der Fakultät für Psychologie - Studium - Download - SSC Psychologie: Allgemeine Informationen).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Friday 10.10. 08:00 - 12:00 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Friday 24.10. 08:00 - 12:00 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Friday 07.11. 08:00 - 12:00 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Friday 28.11. 08:00 - 12:00 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Friday 12.12. 08:00 - 12:00 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Friday 09.01. 08:00 - 12:00 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Friday 23.01. 08:00 - 12:00 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618

Information

Aims, contents and method of the course

Get to know the basics of institutional market research, analyses of market and consumer psychological theories und models, discussion of the inputs from theory and scientific models for practical market research

Assessment and permitted materials

regular attendance, presentations, exam

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

group work, presentations, creative techniques, speeches

Reading list


Association in the course directory

27307

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37