200014 PS Market- and consumer psychology (2009W)
Continuous assessment of course work
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Gegebenenfalls finden sie aktuelle Nachrichten sowie Skripten, Unterlagen u.ä. zu dieser Lehrveranstaltung unter http://psychologie.univie.ac.at.
Die Voraussetzungen für diese Lehrveranstaltung entnehmen Sie bitte dem Studienplan für das Diplomstudium Psychologie (Homepage der Fakultät für Psychologie - Studium - Download - SSC Psychologie: Allgemeine Informationen).
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Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 22.10. 16:00 - 20:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 05.11. 16:00 - 20:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 19.11. 16:00 - 20:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 03.12. 16:00 - 20:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 17.12. 16:00 - 20:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 14.01. 16:00 - 20:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 28.01. 16:00 - 20:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
consumer decision making (traditional and alternative approaches), attitudes and image, ressources and distributions channels, consumer targeting (segments) and typologies
Assessment and permitted materials
preparation of questionsa nd presentation of the answers in small groups, physical and active attendance, exam
Minimum requirements and assessment criteria
Get to know the basics of institutional market research, analyses of market and consumer psychological theories und models, discussion of the inputs from theory and scientific models for practical market research, repetition of important social and general psychological theories
Examination topics
individual preparations for each unit (questions and scans of books will be available), presentation of the answers to the studied questions in small groups, evaluation by this group, then exercices from the practical market research
Reading list
English und deutsch-sprachige Literatur zum Konsumentenverhalten (Lehrbücher und Artikel), zB Kroeber-Riel und Weinberg, Shiffman & Kanuk, Solomon, Blackwell, Felser,...
Association in the course directory
27307
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37