200031 VO Basics of Psychological Test Theory (2013S)
Labels
Die VO entfällt am 24 April und 29 Mai.
Details
Language: German
Examination dates
Wednesday
26.06.2013
Wednesday
26.06.2013
Wednesday
02.10.2013
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Tuesday
17.12.2013
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Tuesday
28.01.2014
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Wednesday
06.03.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
13.03.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
20.03.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
10.04.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
17.04.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
24.04.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
08.05.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
15.05.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
22.05.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
29.05.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
05.06.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
12.06.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
19.06.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Wednesday
26.06.
15:00 - 16:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Information
Aims, contents and method of the course
standards of qualityhow to develop psycholocical tests and questionnairesitem analysisintroduction to classical test theory (CTT)introduction to factor analysis (FA)introduction to item response theory (IRT)one parameter logistoc model (according to Rasch)
Assessment and permitted materials
schriftliche Prüfung;2 kurze Screeningfragen; Multiple Choice Fragen; Rechenbeispiel; 2 Langfragen
Minimum requirements and assessment criteria
- basic understanding how to design and develop psychological tests and questionnaires- understanding the concepts of CTT and IRT- interpretation of relevant software outputs (e.G. SPSS, LPCM Win)
Examination topics
Frontalunterricht
Reading list
Der Prüfungsstoff wird größtenteils abgedeckt durch:Moosbrugger H., Kelava A. Hrsg. (2008) Testtheorie und Fragebogenkonstruktion. Springer(Seiten 1 - 192; 215 - 277; 307 - 324; optional: 361 - 387)vertiefende LiteraturKubinger, K .D. (2009) Psychologische Diagnostik.Theorie und Praxis psychologischen Diagnostizierens. 2., überarbeitete und erweiterte Aufl.(Kapitel 1, 2 und 3)Rost, J. (2004) Lehrbuch Testtheorie und Testkonstruktion. Hans Huber
Association in the course directory
70421
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37