200038 PS Proseminar Educational Psychology II (2009S)
Theoretische Grundlagen, Anwendung und Wirksamkeit
Continuous assessment of course work
Labels
Gegebenenfalls finden sie aktuelle Nachrichten sowie Skripten, Unterlagen u.ä. zu dieser Lehrveranstaltung unter http://psychologie.univie.ac.at.
Die Voraussetzungen für diese Lehrveranstaltung entnehmen Sie bitte dem Studienplan für das Diplomstudium Psychologie (Homepage der Fakultät für Psychologie - Studium - Download - SSC Psychologie: Allgemeine Informationen).Die Prüfungstermine für Vorlesungen finden Sie unter APIS unter Terminankündigungen. Ein Antreten zu Prüfungen ohne Anmeldung ist nicht möglich
Die Voraussetzungen für diese Lehrveranstaltung entnehmen Sie bitte dem Studienplan für das Diplomstudium Psychologie (Homepage der Fakultät für Psychologie - Studium - Download - SSC Psychologie: Allgemeine Informationen).Die Prüfungstermine für Vorlesungen finden Sie unter APIS unter Terminankündigungen. Ein Antreten zu Prüfungen ohne Anmeldung ist nicht möglich
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 19.03. 14:00 - 18:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 02.04. 14:00 - 18:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 30.04. 14:00 - 18:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 14.05. 14:00 - 18:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 28.05. 14:00 - 18:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 18.06. 14:00 - 18:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Information
Aims, contents and method of the course
We will work on applications of the theoretical and empirical knowledge gained in the last semester.
Assessment and permitted materials
individual performance (e. g. active contributions) and group performance (e.g. organisation of one seminar unit); details in the seminar
Minimum requirements and assessment criteria
After the seminar students should know pivotal theoretical concepts, understand their empirical research and know the effects of feedback on the learning process and achievement. In addition some special applications should be known in detail as well as their relationship to the theories. Finally students should work on their counselling competence on learning and feedback.
Examination topics
self-reflections, presentations, feedback, practices, discussions,¿
Reading list
Die Studierenden wählen selbst ihre Informationsquellen. Es werden unterstützende Materialien gegebenenfalls zur Verfügung gestellt.
Association in the course directory
24400
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37