200050 SE Advanced Seminar: Development and Education (2017W)
Gender in verschiedenen Kontexten
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 21.08.2017 09:00 to Mo 25.09.2017 09:00
- Deregistration possible until Th 28.09.2017 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 20.10. 13:15 - 18:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Saturday 21.10. 09:45 - 14:45 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Friday 01.12. 13:15 - 18:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Saturday 02.12. 09:45 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Gruppenarbeiten, aktive Mitarbeit (z.B. Kurzvortrag, Diskussionsforum)
- individuelle schriftliche Arbeit, Vertiefung eines Kontextes (inkl. individueller Literaturrecherche und -einarbeitung)
- individuelle schriftliche Arbeit, Vertiefung eines Kontextes (inkl. individueller Literaturrecherche und -einarbeitung)
Minimum requirements and assessment criteria
- Gruppenarbeit, aktive Mitarbeit 40%
- individuelle schriftliche Arbeit 60%
- Anwesenheit: maximal zwei verpasste Einheiten (= 4 Stunden)
- individuelle schriftliche Arbeit 60%
- Anwesenheit: maximal zwei verpasste Einheiten (= 4 Stunden)
Examination topics
Reading list
Basisliteratur :
Kite, M.E., Deaux, K., & Haines, E. (2008). Gender stereotypes. In F. L. Denmark & M. A. Paludi (Eds.), Psychology of Women: A handbook of issues and theories (2nd ed.) (pp. 205-236). Westport, CT: Greenwood Press.
Weitere Literatur wird zu Beginn des Seminars bekanntgegeben.
Kite, M.E., Deaux, K., & Haines, E. (2008). Gender stereotypes. In F. L. Denmark & M. A. Paludi (Eds.), Psychology of Women: A handbook of issues and theories (2nd ed.) (pp. 205-236). Westport, CT: Greenwood Press.
Weitere Literatur wird zu Beginn des Seminars bekanntgegeben.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Ziele: vertieftes Verständnis für die Entwicklung, Aufrechterhaltung und den Abbau von Geschlechterstereotypen; Sensibilisierung für verschiedene Einflussvariablen in der Entwicklung von Geschlechterstereotypen.