200068 SE Bachelor's Thesis I (Empirical Practice) (2015S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 19.02.2015 09:00 to Mo 02.03.2015 09:00
- Deregistration possible until Th 05.03.2015 09:00
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
BLOCK-LV
- Monday 09.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Monday 16.03. 13:15 - 16:30 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Monday 23.03. 13:15 - 16:30 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Monday 13.04. 13:15 - 16:30 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Monday 27.04. 13:15 - 14:45 PCR Computerhörsaal Psychologie, NIG 6.Stock A0607
- Monday 27.04. 13:15 - 16:30 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Monday 01.06. 13:15 - 16:30 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Monday 15.06. 13:15 - 16:30 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Monday 22.06. 13:15 - 14:00 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Präsentationen
- Bachelorarbeit
- Peer-Feedback
- Mitarbeit
- Bachelorarbeit
- Peer-Feedback
- Mitarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Verfassen und Präsentieren einer Bachelorarbeit I
Examination topics
- Vorträge
- Plenumsdiskussionen
- Präsentation des Exposés und der Studienergebnisse
- Peer-Feedback
- Plenumsdiskussionen
- Präsentation des Exposés und der Studienergebnisse
- Peer-Feedback
Reading list
Allen, T. D., Johnson, R. C., Kiburz, K., & Shockley, K. M. (2013). Work-family conflict and flexible work arrangements: Deconstructing flexibility. Personnel Psychology, 66, 345-376.
Hill, E. J., Grzywacz, J. G., Allen, S., Blanchard, V. L., Matz-Costa, C., Shulkin, S., & Pitt-Catsouphes, M. (2008). Defining and conceptualizing workplace flexibility. Community, Work & Family, 2, 149-163.
Kreiner, G. E. (2006). Consequences of work-home segmentation or integration: A person-environment fit perspective. Journal of Organizational Behaviour, 27, 485-507.
Sonnentag, S. (2006). Abschlussarbeiten und Dissertationen in der angewandten psychologischen Forschung.Göttingen: Hogrefe.
Hill, E. J., Grzywacz, J. G., Allen, S., Blanchard, V. L., Matz-Costa, C., Shulkin, S., & Pitt-Catsouphes, M. (2008). Defining and conceptualizing workplace flexibility. Community, Work & Family, 2, 149-163.
Kreiner, G. E. (2006). Consequences of work-home segmentation or integration: A person-environment fit perspective. Journal of Organizational Behaviour, 27, 485-507.
Sonnentag, S. (2006). Abschlussarbeiten und Dissertationen in der angewandten psychologischen Forschung.Göttingen: Hogrefe.
Association in the course directory
70413
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
- Wissenschaftliches Arbeiten
- Datenerhebung
- Datenauswertung
- Aufbau einer empirischen Arbeit
- Formulierung wissenschaftlicher Texte
- Präsentation von wissenschaftlicher Arbeit