200071 SE Scientific Readings (2016S)
Flexibilität in der Arbeit
Continuous assessment of course work
Labels
Das Fachliteraturseminar kann zur schriftlichen BA-Arbeit führen (siehe Studienplan BA-Studium neu).
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 01.02.2016 07:00 to Tu 23.02.2016 07:00
- Deregistration possible until Fr 26.02.2016 07:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 07.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Monday 14.03. 09:45 - 13:00 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Monday 04.04. 09:45 - 13:00 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Saturday 28.05. 09:45 - 13:00 PCR Computerhörsaal Psychologie, NIG 6.Stock A0607
- Monday 27.06. 09:45 - 13:00 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheit und Mitarbeit
Präsentationen
schriftliche Abgaben während des Semester (Forschungsmodell, Expose, etc.)
Peer-Feedback
Bachelorarbeit - schriftliche Literaturarbeit (Einzelleistung)
Präsentationen
schriftliche Abgaben während des Semester (Forschungsmodell, Expose, etc.)
Peer-Feedback
Bachelorarbeit - schriftliche Literaturarbeit (Einzelleistung)
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Diskussionen, Gruppenarbeiten, Einzelarbeiten, Peer-Feedback, Präsentationen, Frontalunterricht
Reading list
Hoeven, C. L., & Zoonen, W. (2015). Flexible work designs and employee well-being: Examining the effects of resources and demands. New Technology, Work and Employment, 30(3), 237-255.
Gajendran, R. S., & Harrison, D. A. (2007). The good, the bad, and the unknown about telecommuting: Meta-analysis of psychological mediators and individual consequences. Journal of Applied Psychology, 92(6), 1524.
De Menezes, L. M., & Kelliher, C. (2011). Flexible working and performance: A systematic review of the evidence for a business case. International Journal of Management Reviews, 13(4), 452-474.
Allen, T. D., Johnson, R. C., Kiburz, K. M., & Shockley, K. M. (2013). Work-family conflict and flexible work arrangements: Deconstructing flexibility. Personnel Psychology, 66(2), 345-376.
Gajendran, R. S., & Harrison, D. A. (2007). The good, the bad, and the unknown about telecommuting: Meta-analysis of psychological mediators and individual consequences. Journal of Applied Psychology, 92(6), 1524.
De Menezes, L. M., & Kelliher, C. (2011). Flexible working and performance: A systematic review of the evidence for a business case. International Journal of Management Reviews, 13(4), 452-474.
Allen, T. D., Johnson, R. C., Kiburz, K. M., & Shockley, K. M. (2013). Work-family conflict and flexible work arrangements: Deconstructing flexibility. Personnel Psychology, 66(2), 345-376.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
- Wissenschaftliches Arbeiten
- Kritische Analyse wissenschaftlicher Literatur
- Aufbau einer Literaturarbeit
- Formulierung wissenschaftlicher Texte
- Präsentation von wissenschaftlicher Arbeit