200076 SE Scientific Readings (2020W)
Continuous assessment of course work
Labels
Das Fachliteraturseminar kann zur schriftlichen BA-Arbeit führen (siehe Studienplan BA-Studium neu).
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.09.2020 07:00 to Th 24.09.2020 07:00
- Deregistration possible until Fr 02.10.2020 07:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die LV findet aufgrund der COVID-19-bedingten Einschränkungen digital statt.
Tuesday
06.10.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
13.10.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
20.10.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
27.10.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
03.11.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
10.11.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
17.11.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
24.11.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
01.12.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
15.12.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
12.01.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
19.01.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Tuesday
26.01.
08:00 - 09:30
Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Referate, Gruppendiskussionen und Arbeitsaufträge, eine Abschlussarbeit (die gleichzeitig als Exposé für die Bachelorarbeit dienen sollte) sowie zwei Peer-Gutachten
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit im Ausmaß von 80% (max. dreimal Fehlen)Beurteilungsmaßstab:
- Arbeitsaufträge (15%)
- Schriftliche Peerfeedbacks (15%)
- Präsentation (25%)
- Abschlussarbeit (40%)
- Mitarbeit (5%)
- Arbeitsaufträge (15%)
- Schriftliche Peerfeedbacks (15%)
- Präsentation (25%)
- Abschlussarbeit (40%)
- Mitarbeit (5%)
Examination topics
Wird individuell nach Thema festgelegt, siehe "Literatur".
Reading list
Plomin, R., & Deary, I. J. (2015). Genetics and intelligence differences: five special findings. Molecular Psychiatry, 20(1), 98-108.Deary, I. J. (2014). The stability of intelligence from childhood to old age. Current Directions in Psychological Science, 23(4), 239-245.Pietschnig, J., Penke, L., Wicherts, J. M., Zeiler, M., & Voracek, M. (2015). Meta-analysis of associations between human brain volume and intelligence differences: How strong are they and what do they mean? Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 57, 411-432.Deary, I. J., Corley, J., Gow, A. J., Harris, S. E., Houlihan, L. M., Marioni, R. E., ... & Starr, J. M. (2009). Age-associated cognitive decline. British Medical Bulletin, 92(1), 135-152.Mackintosh, N. J. (2011). History of theories and measurement of intelligence. In: The Cambridge Handbook of Intelligence (pp. 3-19) , 3-19.Johnson, W., & Bouchard Jr, T. J. (2005). The structure of human intelligence: It is verbal, perceptual, and image rotation (VPR), not fluid and crystallized. Intelligence, 33(4), 393-416.Zusätzliche Literatur folgt in der ersten Einheit.
Association in the course directory
Last modified: Mo 14.12.2020 15:28
- Psychometrie und Intelligenz
- Intelligenz und „positive life outcomes“
- Die negative Seite von Intelligenz
- Time-Trends in der Intelligenzforschung