200078 SE Bachelor's Thesis II (Seminar) (2014W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.09.2014 09:00 to Mo 29.09.2014 09:00
- Deregistration possible until Fr 03.10.2014 07:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 09.10. 16:45 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 23.10. 16:45 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 06.11. 16:45 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 20.11. 16:45 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 04.12. 16:45 - 18:15 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Thursday 04.12. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 18.12. 16:45 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 15.01. 16:45 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 22.01. 16:45 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 29.01. 16:45 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Verfassen der Bachelorarbeit II, kritische Analyse von wissenschaftlicher Literatur, Mitarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Verfassen und Präsentieren einer Bachelorarbeit II
Examination topics
Diskussionen, Gruppenarbeiten, Einzelarbeiten, Präsentationen, Frontalunterreicht
Reading list
Association in the course directory
Last modified: We 15.12.2021 00:22
- Kritische Analyse wissenschaftlicher Literatur
- Aufbau einer Literaturarbeit
- Formulierung wissenschaftlicher Texte
- Präsentation von wissenschaftlicher ArbeitBearbeitung einer wissenschaftlichen Fragestellung unter Anleitung zum Verfassen einer Literaturarbeit zum Thema "Bildungspsychologie und Evaluation"Themenauswahl
- Aggression im Kontext Schulen
- Evaluation von (Gewalt)präventionsmaßnahmen
- Soziale und interkulturelle Kompetenzen bei SchülerInnen und Studierenden
- Lernmotivation