200096 PRS Psychological Assessment Course (2012W)
Large-Scale-Assessments
Continuous assessment of course work
Labels
Im Lesesaal der Testzentrale zu folgenden Terminen:
FR, 12.10.2012, 13 - 15h
FR, 19.10.2012, 13 - 20h
FR, 09.11.2012, 13 - 20h
FR, 23.11.2012, 13 - 20h
FR, 11.01.2012, 13 - 15h
FR, 12.10.2012, 13 - 15h
FR, 19.10.2012, 13 - 20h
FR, 09.11.2012, 13 - 20h
FR, 23.11.2012, 13 - 20h
FR, 11.01.2012, 13 - 15h
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.09.2012 12:00 to Th 13.09.2012 12:00
- Registration is open from Th 20.09.2012 17:00 to Su 30.09.2012 12:00
- Deregistration possible until Su 14.10.2012 12:00
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Friday
12.10.
13:00 - 15:00
(ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)
Friday
19.10.
13:00 - 20:00
(ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)
Friday
09.11.
13:00 - 20:00
(ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)
Friday
23.11.
13:00 - 20:00
(ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)
Friday
11.01.
13:00 - 15:00
(ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Mitarbeit
Präsentieren von Aufgaben und Übungen
Berichterstellung
Ergebnispräsentation
Präsentieren von Aufgaben und Übungen
Berichterstellung
Ergebnispräsentation
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Frey A., Hartig J. & Rupp A. A. (2009) An NCME Instructional Module on Booklet Designs in Large-Scale Assessments of Student Achievement: Theory and Practice. Educational Measurement: Issues and Practice, 28 (4), 39-53.Kubinger, K. D. (1989). Aktueller Stand und kritische Würdigung der Probabilistischen
Testtheorie. In K. D. Kubinger (Hrsg.), Moderne Testtheorie (S. 19-83). Weinheim:
Beltz.Kubinger, K. D. & Draxler, C. (2007). Probleme bei der Testkonstruktion nach dem
Rasch-Modell. Diagnostica, 53 (3), 131-143.Rost, J. (2004). Testtheorie-Testkonstruktion. Bern: Hans Huber.W. N. Venables, D. M. Smith & R Development Core Team (2011). An Introduction to R. Retrieved from The Comprehensive R Archive Network, url: http://cran.r-project.org/doc/manuals/R-intro.pdf
Testtheorie. In K. D. Kubinger (Hrsg.), Moderne Testtheorie (S. 19-83). Weinheim:
Beltz.Kubinger, K. D. & Draxler, C. (2007). Probleme bei der Testkonstruktion nach dem
Rasch-Modell. Diagnostica, 53 (3), 131-143.Rost, J. (2004). Testtheorie-Testkonstruktion. Bern: Hans Huber.W. N. Venables, D. M. Smith & R Development Core Team (2011). An Introduction to R. Retrieved from The Comprehensive R Archive Network, url: http://cran.r-project.org/doc/manuals/R-intro.pdf
Association in the course directory
22600
Last modified: Th 19.01.2023 00:23
Erlernen der statistischen Programmiersprache R (http://cran.r-project.org/ ) durch selbstständiges Erarbeiten, Übungen und frontalen Input.
Selbstständiges erstellen von Testdesigns
Durchführen von Auswertungen von Large-Scale-Datensätzen mittels Rasch Modell (package eRm in R) inkl. Interpretation und Berichterstellung
Ergebnispräsentation