Universität Wien

200096 PRS Psychological Assessment Course (2012W)

Large-Scale-Assessments

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Continuous assessment of course work

Im Lesesaal der Testzentrale zu folgenden Terminen:
FR, 12.10.2012, 13 - 15h
FR, 19.10.2012, 13 - 20h
FR, 09.11.2012, 13 - 20h
FR, 23.11.2012, 13 - 20h
FR, 11.01.2012, 13 - 15h

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 15 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Friday 12.10. 13:00 - 15:00 (ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)
Friday 19.10. 13:00 - 20:00 (ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)
Friday 09.11. 13:00 - 20:00 (ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)
Friday 23.11. 13:00 - 20:00 (ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)
Friday 11.01. 13:00 - 15:00 (ehem. Lesesaal Testzentrale Liebiggasse 5 KG)

Information

Aims, contents and method of the course

Inhaltliches zu Large-Scale-Assessments
Erlernen der statistischen Programmiersprache R (http://cran.r-project.org/ ) durch selbstständiges Erarbeiten, Übungen und frontalen Input.
Selbstständiges erstellen von Testdesigns
Durchführen von Auswertungen von Large-Scale-Datensätzen mittels Rasch Modell (package eRm in R) inkl. Interpretation und Berichterstellung
Ergebnispräsentation

Assessment and permitted materials

Mitarbeit
Präsentieren von Aufgaben und Übungen
Berichterstellung
Ergebnispräsentation

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list

Frey A., Hartig J. & Rupp A. A. (2009) An NCME Instructional Module on Booklet Designs in Large-Scale Assessments of Student Achievement: Theory and Practice. Educational Measurement: Issues and Practice, 28 (4), 39-53.

Kubinger, K. D. (1989). Aktueller Stand und kritische Würdigung der Probabilistischen
Testtheorie. In K. D. Kubinger (Hrsg.), Moderne Testtheorie (S. 19-83). Weinheim:
Beltz.

Kubinger, K. D. & Draxler, C. (2007). Probleme bei der Testkonstruktion nach dem
Rasch-Modell. Diagnostica, 53 (3), 131-143.

Rost, J. (2004). Testtheorie-Testkonstruktion. Bern: Hans Huber.

W. N. Venables, D. M. Smith & R Development Core Team (2011). An Introduction to R. Retrieved from The Comprehensive R Archive Network, url: http://cran.r-project.org/doc/manuals/R-intro.pdf

Association in the course directory

22600

Last modified: Th 19.01.2023 00:23