Universität Wien

200099 PRS Psychological Assessment Course (2011W)

Large-Scale-Assessments

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Continuous assessment of course work

Im Lesesaal der Testzentrale zu folgenden Terminen:
FR, 14.10.2011, 10.00-13.00 Uhr
FR, 28.10.2011, 13.00-20.00 Uhr
FR, 11.11.2011, 13.00-20.00 Uhr
FR, 25.11.2011, 13.00-20.00 Uhr
Zusätzliche Termine n.Ü.

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 15 participants
Language: German

Lecturers

Classes

Currently no class schedule is known.

Information

Aims, contents and method of the course


Inhaltliches zu Large-Scale-Assessments
Selbstständiges erstellen von Testdesigns
Erlernen der statistischen Programmiersprache R (http://cran.r-project.org/ ) durch frontalen Input, Übungen und durch selbstständiges Erarbeiten.
Durchführen von Auswertungen von Large-Scale-Datensätzen mittels Rasch Modell (package eRm in R) inkl. Interpretation und Berichterstellung

Assessment and permitted materials


Mitarbeit
Aufgaben
Berichterstellung

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list

Frey A., Hartig J. & Rupp A. A. (2009) An NCME Instructional Module on Booklet Designs in Large-Scale Assessments of Student Achievement: Theory and Practice. Educational Measurement: Issues and Practice, 28 (4), 39-53.

Kubinger, K. D. (1989). Aktueller Stand und kritische Würdigung der Probabilistischen
Testtheorie. In K. D. Kubinger (Hrsg.), Moderne Testtheorie (S. 19–83). Weinheim:
Beltz.

Kubinger, K. D. & Draxler, C. (2007). Probleme bei der Testkonstruktion nach dem
Rasch-Modell. Diagnostica, 53 (3), 131-143.

Rost, J. (2004). Testtheorie–Testkonstruktion. Bern: Hans Huber.

W. N. Venables, D. M. Smith & R Development Core Team (2011). An Introduction to R. Retrieved from The Comprehensive R Archive Network, url: http://cran.r-project.org/doc/manuals/R-intro.pdf

Association in the course directory

22600

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37