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200104 SE Application seminar: Social and Economic Psychology (2016W)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.09.2016 09:00 to Mo 26.09.2016 09:00
- Deregistration possible until We 28.09.2016 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 06.10. 13:15 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 20.10. 13:15 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 03.11. 13:15 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 17.11. 13:15 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 01.12. 13:15 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 15.12. 13:15 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 12.01. 13:15 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 26.01. 13:15 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
In der Lehrveranstaltung werden wir uns mit dem Thema "sensorisches Marketing" befassen.Mit Hilfe von Fallbeispielen sowie wissenschaftlicher Literatur werden wir uns mit der Frage beschäftigen, welche Rolle sensorische Erlebnisse für die Kauentscheidungen von Konsumenten spielen. Hier ein paar Beispiele: Wir kaufen ein Waschmittel eher, wenn es chemisch riecht, Orangensaft in einer orangen Verpackung schmeckt fruchtiger, als der gleiche Orangensaft in einer gelben Verpackung, einem schweren Produkt messen wir tatsächlich "mehr Gewicht" bei. In der Lehrveranstaltung werden wir der Frage nachgehen, welche psychologischen Prozesse und Theorien diesen Beobachtungen zugrunde liegen und welche Rolle unsere 5 Sinne für unsere Kaufentscheidungen spielen.Ziel wird es sein, die erlernten Inhalte im Rahmen eines frei zu gestaltenden Abschlussprojektes anzuwenden.
Assessment and permitted materials
Anwesenheit, Hausübungen (als Vorbereitung der Einheiten), Gruppenarbeit und -präsentation
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Einführungslitertur:Hultén, B. (2011). Sensory marketing: The multi-sensory brand-experience concept. European Business Review,23(3), 256-273.Krishna, A. (2012). An integrative review of sensory marketing: Engaging the senses to affect perception, judgment and behavior. Journal of Consumer Psychology, 22, 332-351.Lindstrom (2005). Broad sensory branding. Journal of Product & Brand Management, 14, 84-87.Bein Interesse, empfehle ich zusätzlich folgende Bücher:Lindstrom, M. (2010). Brand sense. Sensory secrets behind the stuff we buy. NY: Free Press.Krishna, A. (2010). Sensory marketing: Research on the sensuality of products. NY: Routledge.Hultén, B., Broweus, N., van Dijk, M. (2009). Sensory marketing. NY: Palgrave Macmillan.
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Last modified: Mo 07.09.2020 15:37