200106 SE Application Seminar (Health, Development and Enhancement) (2015W)
Qualitätsbeurteilung von psychologischen Tests
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 03.09.2015 09:00 to Th 24.09.2015 09:00
- Deregistration possible until Mo 28.09.2015 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German, English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 06.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 13.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 20.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 27.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 03.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 10.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 17.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 24.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 01.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 15.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 12.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 19.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 26.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Information
Aims, contents and method of the course
Das Seminar beschäftigt sich mit der Beurteilung der Qualität psychologischer Tests und Fragebogen. Ausgewählte neue Verfahren werden unter Bezugnahme auf gängige Testbeurteilungskrierien analysiert und daraus eine Rezension erstellt.
Assessment and permitted materials
Anwesenheit und Mitarbeit, Präsentation und schriftliche Abschlussarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Anwendung der Kenntnisse über Gütekriterien psychologisch-diagnostischer Verfahren
analyse und kritische Reflexion publizierter Tests und Fragebogen
analyse und kritische Reflexion publizierter Tests und Fragebogen
Examination topics
Vortrag, Gruppenarbeit unter Supervision, Diskussion, Präsentation von Arbeitsergebnissen
Reading list
http://psydok.sulb.uni-saarland.de/volltexte/2006/877/pdf/pdf14.pdf
Melchers, P. & Melchers, M. (2015). K-ABC-II Kaufman Assessment Battery for Children -II. Deutschsprachige Fassung. Frankfurt: Pearson.
Melchers, P. & Melchers, M. (2015). K-ABC-II Kaufman Assessment Battery for Children -II. Deutschsprachige Fassung. Frankfurt: Pearson.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37