Universität Wien

200106 SE Application Seminar (Health, Development and Enhancement) (2015W)

Qualitätsbeurteilung von psychologischen Tests

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 20 participants
Language: German, English

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 06.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 13.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 20.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 27.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 03.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 10.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 17.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 24.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 01.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 15.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 12.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 19.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
  • Tuesday 26.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610

Information

Aims, contents and method of the course

Das Seminar beschäftigt sich mit der Beurteilung der Qualität psychologischer Tests und Fragebogen. Ausgewählte neue Verfahren werden unter Bezugnahme auf gängige Testbeurteilungskrierien analysiert und daraus eine Rezension erstellt.

Assessment and permitted materials

Anwesenheit und Mitarbeit, Präsentation und schriftliche Abschlussarbeit

Minimum requirements and assessment criteria

Anwendung der Kenntnisse über Gütekriterien psychologisch-diagnostischer Verfahren
analyse und kritische Reflexion publizierter Tests und Fragebogen

Examination topics

Vortrag, Gruppenarbeit unter Supervision, Diskussion, Präsentation von Arbeitsergebnissen

Reading list

http://psydok.sulb.uni-saarland.de/volltexte/2006/877/pdf/pdf14.pdf
Melchers, P. & Melchers, M. (2015). K-ABC-II Kaufman Assessment Battery for Children -II. Deutschsprachige Fassung. Frankfurt: Pearson.

Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37