200111 UE Basic Skills of Clinical Psychology (2009W)
Continuous assessment of course work
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Die Voraussetzungen für diese Lehrveranstaltung entnehmen Sie bitte dem Studienplan für das Diplomstudium Psychologie (Homepage der Fakultät für Psychologie - Studium - Download - SSC Psychologie: Allgemeine Informationen).
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 22.10. 14:00 - 18:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 29.10. 14:00 - 18:00 PCR Computerhörsaal Psychologie, NIG 6.Stock A0607
- Thursday 19.11. 14:00 - 18:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 26.11. 14:00 - 18:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 10.12. 14:00 - 18:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 07.01. 14:00 - 18:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Thursday 21.01. 14:00 - 18:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Communications skills, exploration and anamnesis, clinical standardized interviews, nonverbal behaviour
Assessment and permitted materials
Compulsory attendance (max. 8 hours absence)
Involvement in discussions
Video and presentation of the video
Team work
Group report
Involvement in discussions
Video and presentation of the video
Team work
Group report
Minimum requirements and assessment criteria
Theoretical and practical know how of psychological communication skills, introduction in clinical standardized interviews
Examination topics
Frontal teaching, team work, exercises, homework, role plays
Reading list
Bachmair, S., Faber, J., Hennig, C., Kolb, R. & Willig, W. (2007). Beraten will gelernt sein: Ein praktisches Lehrbuch für Anfänger und Fortgeschrittene. Weinheim:Beltz.
Bartling, G., Echelmeyer, L., Engberding, M. & Krause, R. (1992). Prob-lemanalyse im therapeutischen Prozeß. Stuttgart: Kohlhammer.
Crisand, E. & Crisand, M. (2000). Psychologie der Gesprächsführung. Heidelberg: Sauer Verlag.
Dahmer, H. & Dahmer, J. (2003). Gesprächsführung. Eine praktische Anleitung. Stuttgart: Thieme.
Faßnacht, G. (1995). Systematische Verhaltensbeobachtung. München: Reinhardt.
Flammer, A. (2001). Einführung in die Gesprächspsychologie. Bern: Hans Huber.
Martin, E. & Wawrinowski, U. (2000) Beobachtungslehre. Theorie und Praxis reflektierter Beobachtung und Beurteilung. Weinheim: Juventa.
Nowak, C. & Gührs, M. (2003) Training Gesprächsführung. Trainings-handbuch zur konstruktiven Gesprächsführung. Meezen: Limmer.
Bartling, G., Echelmeyer, L., Engberding, M. & Krause, R. (1992). Prob-lemanalyse im therapeutischen Prozeß. Stuttgart: Kohlhammer.
Crisand, E. & Crisand, M. (2000). Psychologie der Gesprächsführung. Heidelberg: Sauer Verlag.
Dahmer, H. & Dahmer, J. (2003). Gesprächsführung. Eine praktische Anleitung. Stuttgart: Thieme.
Faßnacht, G. (1995). Systematische Verhaltensbeobachtung. München: Reinhardt.
Flammer, A. (2001). Einführung in die Gesprächspsychologie. Bern: Hans Huber.
Martin, E. & Wawrinowski, U. (2000) Beobachtungslehre. Theorie und Praxis reflektierter Beobachtung und Beurteilung. Weinheim: Juventa.
Nowak, C. & Gührs, M. (2003) Training Gesprächsführung. Trainings-handbuch zur konstruktiven Gesprächsführung. Meezen: Limmer.
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Last modified: Mo 07.09.2020 15:37