200115 FPR Research Practical II (2013W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 16.09.2013 09:00 to Th 26.09.2013 15:00
- Deregistration possible until Th 03.10.2013 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Monday
07.10.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
14.10.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
21.10.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
28.10.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
04.11.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
11.11.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
18.11.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
25.11.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
02.12.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
09.12.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
16.12.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
13.01.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
20.01.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Monday
27.01.
18:30 - 20:00
Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Information
Aims, contents and method of the course
Einführung in die neue Forschungsmethode der Messung impliziter (= automatischer, unbewusster, habitueller) Kognitionen anhand eines breiten Themenspektrums (z.B. Ästhetikforschung). Durchführung einer eigenständigen Datenerhebung und Auswertung unter Verwendung impliziter Meßmethoden.
Assessment and permitted materials
Anwesenheit, Mitarbeit (Präsenzeinheiten, online via moodle), Planungs- und Auswertungsreferat, schriftliche wissenschaftliche Forschungspraktikumsarbeit.
Minimum requirements and assessment criteria
Erwerb von Kenntnissen zur Planung, Durchführung und Auswertung einer psychologischen Untersuchung mit speziellem Fokus auf implizite Meßmethoden. Erstellung und Präsentation einer eigenständigen wissenschaftlichen Forschungsarbeit.
Examination topics
Arbeit in 2er-Teams welche in Großgruppen (bearbeiten ein großen Thema) zusammengefasst werden. Onlineunterstützung durch die Lernplattform moodle. In den Präsenzeinheiten, Impulsreferate des LV-Leiters, Diskussionen, als auch Planungs- und Auswertungsreferate der Lehrveranstaltungsteilnehmer.ACHTUNG: Impliziten Verfahren sind großteils reaktionszeitbasiert d.h. mindestens ein Computer (windowsfähiger Laptop) in jeder 2er-Gruppe muss vorhanden sein.
Reading list
Gawronski, B., & Payne, B. K. (Eds.). Handbook of implicit social cognition: Measurement, theory, and applications. New York: Guilford Press.
Greenwald, A. G., McGhee, D. E., & Schwartz, J. L. K. (1998). Measuring individual differences in implicit cognition: The implicit association test. Journal of Personality and Social Psychology, 74, 1464-1480.
Greenwald, A. G., Poehlman, T. A., Uhlmann, E. L., & Banaji, M. R. (2009). Understanding and using the implicit association test: III. Meta-analysis of predictive validity. Journal of Personality and Social Psychology, 97, 17-41.
Payne, B. K., Cheng, C. M., Govorun, O., & Stewart, B. D. (2005). An inkblot of attitudes: Affect misattribution as implicit measurement. Journal of Personality and Social Psychology, 89, 277-293.
Greenwald, A. G., McGhee, D. E., & Schwartz, J. L. K. (1998). Measuring individual differences in implicit cognition: The implicit association test. Journal of Personality and Social Psychology, 74, 1464-1480.
Greenwald, A. G., Poehlman, T. A., Uhlmann, E. L., & Banaji, M. R. (2009). Understanding and using the implicit association test: III. Meta-analysis of predictive validity. Journal of Personality and Social Psychology, 97, 17-41.
Payne, B. K., Cheng, C. M., Govorun, O., & Stewart, B. D. (2005). An inkblot of attitudes: Affect misattribution as implicit measurement. Journal of Personality and Social Psychology, 89, 277-293.
Association in the course directory
25300
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37