200118 SE Anwendungsseminar: Arbeit, Wirtschaft und Gesellschaft (2018W)
Markt- und Konsumentenforschung
Continuous assessment of course work
Labels
Anwendungsseminare können nur fürs Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung fürs Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.09.2018 07:00 to Tu 25.09.2018 07:00
- Deregistration possible until We 03.10.2018 07:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 12.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 09.11. 14:00 - 18:00 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Saturday 10.11. 09:00 - 13:00 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Friday 23.11. 15:00 - 19:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Saturday 24.11. 15:00 - 19:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Friday 11.01. 15:00 - 19:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Saturday 19.01. 13:15 - 16:30 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Evaluation of individual and group work, final exam
Minimum requirements and assessment criteria
Presence,
Project work in teams,
Participation in group assignments,
Positive final examination
Project work in teams,
Participation in group assignments,
Positive final examination
Examination topics
Topics of the presence phases
Reading list
Buber, R. & Holzmüller, H.H. (2009). Qualitative Marktforschung. Konzepte - Methoden - Analyse. Wiesbaden: Gabler.
Fantapié Altobelli, C. & Hoffmann, S. (2011). Grundlagen der Marktforschung. Konstanz: UVK.
Pepels, W. (2013). Marktsegmentierung: Methoden der erfolgreichen Marktsegmentbearbeitung. Düsseldorf: Symposion.
Fantapié Altobelli, C. & Hoffmann, S. (2011). Grundlagen der Marktforschung. Konstanz: UVK.
Pepels, W. (2013). Marktsegmentierung: Methoden der erfolgreichen Marktsegmentbearbeitung. Düsseldorf: Symposion.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
- Qualitative Market Research
- Costumer-Segmentation and Brandpositioning
- Pricing- and Product Research
- Innovation- and Trend Research
- Costumer Satisfaction