200125 FPR Research Practical II (2011W)
Discussion of new research methods (indirect measures of implicit evaluations, meta-analyses)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 16.09.2011 08:00 to Fr 30.09.2011 17:00
- Deregistration possible until Su 30.10.2011 17:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 11.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 18.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 25.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 08.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 15.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 22.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 29.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 06.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 13.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 10.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 17.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 24.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Tuesday 31.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Information
Aims, contents and method of the course
Einführung in neue Forschungsmethoden wie der Messung impliziter (= automatischer, unbewusster, habitueller) Kognitionen als auch der Forschungssynthese durch die Aggregation wissenschaftlicher Studien zu einer Meta-analyse. Durchführung einer eigenständigen Datenerhebung unter Verwendung impliziter Meßmethoden als auch Auswertung der Ergebnisse nicht nur klassisch deskriptiv- und inferenzstatistisch, sondern auch meta-analytisch über alle Kleingruppendatensätze hinweg.
Assessment and permitted materials
Anwesenheit, Mitarbeit (Präsenzeinheiten, online via moodle), Planungs- und Auswertungsreferat, schriftliche wissenschaftliche Forschungspraktikumsarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Erwerb von Kenntnissen zur Planung, Durchführung und Auswertung einer psychologischen Untersuchung mit speziellem Fokus auf implizite Meßmethoden als auch Meta-analysen. Erstellung und Präsentation einer eigenständigen wissenschaftlichen Forschungsarbeit.
Examination topics
Arbeit in 2er-Teams welche in Großgruppen (bearbeiten ein großen Thema) zusammengefasst werden. Onlineunterstützung durch die Lernplattform moodle. In den Präsenzeinheiten, Impulsreferate des LV-Leiters, Diskussionen, als auch Planungs- und Auswertungsreferate der Lehrveranstaltungsteilnehmer.ACHTUNG: Impliziten Verfahren sind großteils reaktionszeitbasiert d.h. ein Computer (windowsfähiger Laptop) in jeder 2er-Gruppe sollte vorhanden sein.
Reading list
Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T., & Rothstein, H. R. (Eds.) (2009). Introduction to Meta-Analysis. Chichester, UK: Wiley.
Gawronski, B., & Payne, B. K. (Eds.). Handbook of implicit social cognition: Measurement, theory, and applications. New York: Guilford Press.
Greenwald, A. G., McGhee, D. E., & Schwartz, J. L. K. (1998). Measuring individual differences in implicit cognition: The implicit association test. Journal of Personality and Social Psychology, 74, 1464-1480.
Greenwald, A. G., Poehlman, T. A., Uhlmann, E. L., & Banaji, M. R. (2009). Understanding and using the implicit association test: III. Meta-analysis of predictive validity. Journal of Personality and Social Psychology, 97, 17-41.
Payne, B. K., Cheng, C. M., Govorun, O., & Stewart, B. D. (2005). An inkblot of attitudes: Affect misattribution as implicit measurement. Journal of Personality and Social Psychology, 89, 277-293.
Gawronski, B., & Payne, B. K. (Eds.). Handbook of implicit social cognition: Measurement, theory, and applications. New York: Guilford Press.
Greenwald, A. G., McGhee, D. E., & Schwartz, J. L. K. (1998). Measuring individual differences in implicit cognition: The implicit association test. Journal of Personality and Social Psychology, 74, 1464-1480.
Greenwald, A. G., Poehlman, T. A., Uhlmann, E. L., & Banaji, M. R. (2009). Understanding and using the implicit association test: III. Meta-analysis of predictive validity. Journal of Personality and Social Psychology, 97, 17-41.
Payne, B. K., Cheng, C. M., Govorun, O., & Stewart, B. D. (2005). An inkblot of attitudes: Affect misattribution as implicit measurement. Journal of Personality and Social Psychology, 89, 277-293.
Association in the course directory
25300
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37