Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

200130 SE Seminar in Applied Psychology: Development and Education (2024W)

Kognitive Begabung: Diagnostik und Förderung im schulpflichtigen Alter

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Continuous assessment of course work

Anwendungsseminare können nur fürs Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung fürs Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 20 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

All appointments must be attended on site without exception (compulsory attendance); approx. 15-minute break after every 1 1/2 hours.

  • Thursday 21.11. 09:45 - 16:30 Hörsaal 5 Hauptgebäude, Tiefparterre Stiege 9 Hof 5
  • Friday 22.11. 09:00 - 16:30 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Saturday 23.11. 09:00 - 16:30 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A

Information

Aims, contents and method of the course

Ziele: Kenntnisse über psychologische Fördermaßnahmen, aufbauend auf psychologischem Diagnostizieren.
Inhalt: Psychologische Diagnostik nach state-of-the-art im genannten Anwendungsbereich; Begutachtung und
Maßnahmenvorschlag.
Methoden: Referate.

Assessment and permitted materials

Referat, Mitarbeit, Abschlussprüfung.

Minimum requirements and assessment criteria

Anwesenheit, Mitarbeit, lehrreiches Referat, Abschlussprüfung (>50% gelöste Aufgaben)

Examination topics

Wird in der ersten Einheit bekanntgegeben.

Reading list

Kubinger, K. D. (2019). Psychologische Diagnostik – Theorie und Praxis psychologischen Diagnostizierens (3., völlig überarbeitete und aktualisierte Aufl.). Göttingen: Hogrefe.
Ortner, T. M. & Kubinger, K. D. (Hrsg.)(2021). Psychologische Diagnostik in Fallbeispielen. Göttingen: Hogrefe.

Association in the course directory

Last modified: Th 12.09.2024 14:46