Universität Wien

200133 FPR Research practical II (2009W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Continuous assessment of course work

Gegebenenfalls finden sie aktuelle Nachrichten sowie Skripten, Unterlagen u.ä. zu dieser Lehrveranstaltung unter http://psychologie.univie.ac.at.
Die Voraussetzungen für diese Lehrveranstaltung entnehmen Sie bitte dem Studienplan für das Diplomstudium Psychologie (Homepage der Fakultät für Psychologie - Studium - Download - SSC Psychologie: Allgemeine Informationen).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Monday 12.10. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 19.10. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 09.11. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 16.11. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 23.11. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 30.11. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 07.12. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 14.12. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 11.01. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 18.01. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG
  • Monday 25.01. 16:00 - 18:00 Sem.Raum, NIG 6.OG

Information

Aims, contents and method of the course

Determinats of teachers predictions of student success and behavior

Assessment and permitted materials

oral presentation, final report

Minimum requirements and assessment criteria

Design and realization of a scientific study

Examination topics

Realization of a scientific study under supervision

Reading list

Tournaki, N., & Podell, D.M. (2005). The impact of student characteristics and teacher efficacy on teachers’ predictions of student success. Teaching and Teacher Education, 21, 299-314.
Schabmann, A. & Schmidt, B. M. (2009). Sind Lehrer gute Lese-Rechtschreibdiagnostiker? Der Einfluss von problematischem Schülerverhalten auf die Einschätzungen der Lesekompetenz durch Lehrkräfte. Heilpädagogische Forschung XXXV, 3. 133-145.

Association in the course directory

25300

Last modified: Fr 12.05.2023 00:19