200138 SE Theory and Empirical Research (Development and Education) 2 (2020W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 25.09.2020 09:30 to Su 27.09.2020 09:27
- Deregistration possible until Su 27.09.2020 09:27
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 05.10. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 12.10. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 19.10. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 09.11. 09:45 - 13:00 Digital
- Monday 16.11. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 23.11. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 30.11. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 07.12. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 14.12. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 11.01. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 18.01. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 25.01. 09:45 - 13:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Gruppenarbeit (25%): Ergebnispräsentation (Poster)
Einzelarbeit (75%): schriftlicher Abschlussbericht*Update 15.12.*
Abgabetermin für die Forschungsberichte 15.02.2021
Einzelarbeit (75%): schriftlicher Abschlussbericht*Update 15.12.*
Abgabetermin für die Forschungsberichte 15.02.2021
Minimum requirements and assessment criteria
Mitarbeit bei der Datenerhebung in den Kleingruppen; Anwesenheit bei den Präsenzeinheiten (genaue Termine werden in der ersten Sitzung bekannt gegeben) ; Ergebnispräsentation in der Gruppe; Abgabe eines Forschungsberichts, der den in der LV vorgegebenen formalen Kriterien und wissenschaftlichen Standards entspricht.
Examination topics
Inhalt der LV-Veranstaltung
Reading list
u.a.:
Khalsa, S. S., Adolphs, R., Cameron, O. G., Critchley, H. D., Davenport, P. W., Feinstein, J. S., ... & Meuret, A. E. (2018). Interoception and mental health: a roadmap. Biological Psychiatry: Cognitive Neuroscience and Neuroimaging, 3(6), 501-513. https://doi.org/10.1016/j.bpsc.2017.12.004
Hoehl, S., Keupp, S., Schleihauf, H., McGuigan, N., Buttelmann, D., & Whiten, A. (2019). ‘Over-imitation’: A review and appraisal of a decade of research. Developmental Review, 51, 90-108. https://doi.org/10.1016/j.dr.2018.12.002
weitere Literatur wird in Moodle bereitgestellt.
Khalsa, S. S., Adolphs, R., Cameron, O. G., Critchley, H. D., Davenport, P. W., Feinstein, J. S., ... & Meuret, A. E. (2018). Interoception and mental health: a roadmap. Biological Psychiatry: Cognitive Neuroscience and Neuroimaging, 3(6), 501-513. https://doi.org/10.1016/j.bpsc.2017.12.004
Hoehl, S., Keupp, S., Schleihauf, H., McGuigan, N., Buttelmann, D., & Whiten, A. (2019). ‘Over-imitation’: A review and appraisal of a decade of research. Developmental Review, 51, 90-108. https://doi.org/10.1016/j.dr.2018.12.002
weitere Literatur wird in Moodle bereitgestellt.
Association in the course directory
Last modified: Fr 12.05.2023 00:19
Alle Treffen und Besprechungen finden digital statt. Die Forschung im Labor kann weiterhin unter Beachtung des mit dem SLP abgestimmten Hygienekonzepts vor Ort stattfinden.