200148 SE Advanced Seminar: Clinical Psychology and Health Psychology (2019W)
Theory and practice in clinical and social neuroscience
Continuous assessment of course work
Labels
Dieses Vertiefungsseminar kann für folgende Schwerpunkte absolviert werden: Klinische Psychologie und Gesundheitspsychologie, Geist und Gehirn, Entwicklung und Bildung.
Vertiefungsseminare können nur fürs Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung fürs Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.
Vertiefungsseminare können nur fürs Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung fürs Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 02.09.2019 11:00 to We 25.09.2019 09:00
- Deregistration possible until Fr 04.10.2019 09:00
Details
max. 20 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 24.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Thursday 24.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Thursday 05.12. 09:45 - 16:30 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Thursday 12.12. 09:45 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 23.01. 08:30 - 13:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Students´ presentations and in-class exercises.
Minimum requirements and assessment criteria
Basic knowledge of clinical disorders, cognitive psychology and neurophysiology is required.
Examination topics
Reading list
Scientific papers will be provided during the course.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:21
After attending this course, students will:
-be able to efficiently read and evaluate current literature using neuro-cognitive methods to understand clinical phenomena
-have an overview of the available clinical neuroscience and neuro-cognitive methods
-be able to identify open research questions in the domain of the course