Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200150 SE Anwendungsseminar: Arbeit, Wirtschaft und Gesellschaft (2020S)
Konsumentenpsychologie und Marktforschung
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.02.2020 11:00 to Tu 25.02.2020 11:00
- Deregistration possible until Fr 06.03.2020 11:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 13.03. 16:45 - 20:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 27.03. 13:15 - 18:15 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Saturday 28.03. 09:00 - 15:45 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Friday 03.04. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Friday 08.05. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Information
Aims, contents and method of the course
Welche Fragen stellen sich Unternehmen in Bezug auf Ihre Kunden/Mitarbeiter und welche Antworten, Erhebungsmethoden oder Modelle kann die Psychologie hierfür anbieten.Das Seminar soll einen Einblick in die Arbeitswelt der Markt- und Konsumentenforschung bieten. Anhand von Fallbeispielen wird der Ablauf, von der Fragestellung bis zur Ergebnispräsentation, erarbeitet.
Assessment and permitted materials
Anwesenheit, aktive Mitarbeit, Präsentationen
Minimum requirements and assessment criteria
Der genaue Beurteilungsmaßstab wird in der ersten Einheit bekannt gegeben.
Examination topics
Reading list
Literaturhinweise werden in der ersten Einheit bekanntgegeben.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:21