200152 SE Empasis in the Area of Health, Disorders and Impairment (2014W)
Continuous assessment of course work
Labels
Bitte schreiben Sie KEINE Entschuldigungsemail, wenn Sie an einer Einheit nicht teilnehmen können. AUSSER, es handelt sich um die Einheit, in der Ihr Referat stattfinden sollte.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.09.2014 09:00 to Mo 29.09.2014 09:00
- Deregistration possible until Fr 03.10.2014 07:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Wednesday
22.10.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
29.10.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
05.11.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
12.11.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
19.11.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
26.11.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
03.12.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
10.12.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
17.12.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
07.01.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
14.01.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
21.01.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Wednesday
28.01.
13:15 - 14:45
Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Es werden verschiedene psychologische Störungsbilder auf den Ebenen "Modelle/Theorien", "biopsycholgische Aspekte", "Diagnostik", und "Interventionen" verglichen.
Assessment and permitted materials
Abschlussarbeit, Referate, Mitarbeit, Anwesenheit.
Minimum requirements and assessment criteria
Erwerb von störungsspezifischem Wissen: differentialätiologisch, Vergleich von störungsspezifischen Erklärungsmodellen, störungsspezifischer Diagnostik und Intervention.
Examination topics
Reading list
Basistexte werden zur Verfügung gestellt, weiterführende Literatur ist selbst zu recherchieren.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37