200154 FS Research Seminar (2011W)
Continuous assessment of course work
Labels
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Monday
10.10.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
17.10.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
24.10.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
31.10.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
07.11.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
14.11.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
21.11.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
28.11.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
05.12.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
12.12.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
09.01.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
16.01.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
23.01.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Monday
30.01.
15:00 - 16:30
Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Einführung in das wissenschaftliche Arbeiten am Beispiel der empirischen Diplomarbeiten der Studierenden
Assessment and permitted materials
Beurteilung der konstruktiven Mitarbeit und der Referate der Studierenden
Minimum requirements and assessment criteria
Siehe unter "Inhalt"
Examination topics
Vortrag, themenspezifische methodische Beratung der Studierenden, Referate der Studierenden
Reading list
Berk, L.E. (2011, 5. Auflage). Entwicklungspsychologie. München: Pearson.Bortz, J. (2005). Statistik. Springer VerlagBortz, J. & Döhring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. Springer Verlag.Fields, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS (Introducing Statistical Methods). Sage Publications.Byrne, B.M. (2001). Structural Equation Modeling with Amos. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.Tenenhaus, M, Vinzi, V.E., Chatelin, Y. & Lauro, C. (2005). PLS path modeling. Comutational Statistics & Data Analysis, 48. 159-205.Weitere Literatur je nach ausgewählter Fragestellung
Association in the course directory
26400
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37