200164 PS Areas of Application (2013S)
The dark side of consumption: Social psychological explanation and interventioin approaches of problematical consumer behavior
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 11.02.2013 08:00 to Mo 25.02.2013 08:00
- Deregistration possible until Fr 01.03.2013 08:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 14.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Thursday 11.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Thursday 18.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Thursday 02.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Thursday 23.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Thursday 06.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Thursday 20.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Thursday 27.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
wird noch festgelegt
Minimum requirements and assessment criteria
Verständnis konsumbezogener Problembereiche
Erklärung praxisrelevanter Phänomene anhand sozialpsychologischer Theorien
Auseinandersetzung mit aktuellen Forschungsergebnissen und Vertiefung des Umgangs mit wissenschaftlicher Fachliteratur
Erklärung praxisrelevanter Phänomene anhand sozialpsychologischer Theorien
Auseinandersetzung mit aktuellen Forschungsergebnissen und Vertiefung des Umgangs mit wissenschaftlicher Fachliteratur
Examination topics
Impulsreferate des Veranstaltungsleiters, studentische Referate, Diskussion, Gruppenarbeit, Lektüre von Fachartikeln (englisch)
Reading list
Association in the course directory
27409
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
- Impulskäufe und Kaufsucht
- Einfluss von Werbung (z.B. Models und Körperselbstbild)
- Umweltschutz und Nachhaltigkeit
- Konsum, Materialismus und Zufriedenheit
- ungesunde Ernährung