200187 SE Scientific Readings (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 09:00 to Tu 27.02.2018 09:00
- Deregistration possible until Th 01.03.2018 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 06.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 13.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 20.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 10.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 17.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 24.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 08.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 15.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 29.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 05.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 12.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 19.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 26.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
Information
Aims, contents and method of the course
Ziel ist die Erarbeitung von wissenschaftlichen Fragestellungen. Dazu finden Einführungen in das wissenschaftliche Arbeiten mit folgende Schwerpunkten statt: (a) Gezielte Literaturrecherche mit dem Ziel, bisher veröffentlichte Fragestellungen zu identifizieren, (b) Herausarbeiten der Begründungen für die Relevanz von Fragestellungen, (c ) Kritische Würdigungen von empirischen Untersuchungsdesigns, an ausgewählten Beispielen.
Assessment and permitted materials
Teilnahme (max 3 x Fehlen)
Aktiver benoteter Gruppenbeitrag – Vortrag und Handout 30%
Kurzes Proposal (max 2 Seiten (eineinhalbzeilig, 800 Worte Text) zu einer wissenschaftlichen Fragestellung (Abgabe in der vorletzten Semesterwoche per Moodle, 17.06.2018, 20:00) 70%
Aktiver benoteter Gruppenbeitrag – Vortrag und Handout 30%
Kurzes Proposal (max 2 Seiten (eineinhalbzeilig, 800 Worte Text) zu einer wissenschaftlichen Fragestellung (Abgabe in der vorletzten Semesterwoche per Moodle, 17.06.2018, 20:00) 70%
Minimum requirements and assessment criteria
Teilnahme (max 3 x Fehlen)
Aktiver benoteter Gruppenbeitrag – Vortrag und Handout 30%
Kurzes Proposal (max 2 Seiten (eineinhalbzeilig, 800 Worte Text) zu einer wissenschaftlichen Fragestellung (Abgabe in der vorletzten Semesterwoche per Moodle, 17.06.2018, 20:00) 70%
Aktiver benoteter Gruppenbeitrag – Vortrag und Handout 30%
Kurzes Proposal (max 2 Seiten (eineinhalbzeilig, 800 Worte Text) zu einer wissenschaftlichen Fragestellung (Abgabe in der vorletzten Semesterwoche per Moodle, 17.06.2018, 20:00) 70%
Examination topics
Literatur:
Pelowski, M., Gerger, G., Chetouani, Y., Markey, P., & Leder, H. (2017). But Is It really Art? The Classification of Images as “Art”/“Not Art” and Correlation with Appraisal and Viewer Interpersonal Differences. Frontiers in Psychology. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01729Leder, H., Goller, J., Forster, M., Schlageter, L., & Paul, M. A. (2017). Face inversion increases attractiveness. Acta Psychologica, 178 (July 2017), 25–31. DOI: 10.1016/j.actpsy.2017.05.005Leder, H., Goller, J., Rigotti, T., & Forster, M. (2016). Private and shared taste in art and face appreciation. Frontiers in Human Neuroscience, 10, 155. doi: 10.3389/fnhum.2016.00155Leder, H., Mitrovic, A., & Goller, J. (2016). How Beauty Determines Gaze! Facial Attractiveness and Gaze Duration in Images of Real World Scenes. i-Perception, 7(4). Article first published online: August 1, 2016; Issue published: July 1, 2016, doi: 10.1177/2041669516664355Weitere Literatur wird bekanntgegeben
Pelowski, M., Gerger, G., Chetouani, Y., Markey, P., & Leder, H. (2017). But Is It really Art? The Classification of Images as “Art”/“Not Art” and Correlation with Appraisal and Viewer Interpersonal Differences. Frontiers in Psychology. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01729Leder, H., Goller, J., Forster, M., Schlageter, L., & Paul, M. A. (2017). Face inversion increases attractiveness. Acta Psychologica, 178 (July 2017), 25–31. DOI: 10.1016/j.actpsy.2017.05.005Leder, H., Goller, J., Rigotti, T., & Forster, M. (2016). Private and shared taste in art and face appreciation. Frontiers in Human Neuroscience, 10, 155. doi: 10.3389/fnhum.2016.00155Leder, H., Mitrovic, A., & Goller, J. (2016). How Beauty Determines Gaze! Facial Attractiveness and Gaze Duration in Images of Real World Scenes. i-Perception, 7(4). Article first published online: August 1, 2016; Issue published: July 1, 2016, doi: 10.1177/2041669516664355Weitere Literatur wird bekanntgegeben
Reading list
Literatur:
Pelowski, M., Gerger, G., Chetouani, Y., Markey, P., & Leder, H. (2017). But Is It really Art? The Classification of Images as “Art”/“Not Art” and Correlation with Appraisal and Viewer Interpersonal Differences. Frontiers in Psychology. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01729Leder, H., Goller, J., Forster, M., Schlageter, L., & Paul, M. A. (2017). Face inversion increases attractiveness. Acta Psychologica, 178 (July 2017), 25–31. DOI: 10.1016/j.actpsy.2017.05.005Leder, H., Goller, J., Rigotti, T., & Forster, M. (2016). Private and shared taste in art and face appreciation. Frontiers in Human Neuroscience, 10, 155. doi: 10.3389/fnhum.2016.00155Leder, H., Mitrovic, A., & Goller, J. (2016). How Beauty Determines Gaze! Facial Attractiveness and Gaze Duration in Images of Real World Scenes. i-Perception, 7(4). Article first published online: August 1, 2016; Issue published: July 1, 2016, doi: 10.1177/2041669516664355Weitere Literatur wird bekanntgegeben
Pelowski, M., Gerger, G., Chetouani, Y., Markey, P., & Leder, H. (2017). But Is It really Art? The Classification of Images as “Art”/“Not Art” and Correlation with Appraisal and Viewer Interpersonal Differences. Frontiers in Psychology. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01729Leder, H., Goller, J., Forster, M., Schlageter, L., & Paul, M. A. (2017). Face inversion increases attractiveness. Acta Psychologica, 178 (July 2017), 25–31. DOI: 10.1016/j.actpsy.2017.05.005Leder, H., Goller, J., Rigotti, T., & Forster, M. (2016). Private and shared taste in art and face appreciation. Frontiers in Human Neuroscience, 10, 155. doi: 10.3389/fnhum.2016.00155Leder, H., Mitrovic, A., & Goller, J. (2016). How Beauty Determines Gaze! Facial Attractiveness and Gaze Duration in Images of Real World Scenes. i-Perception, 7(4). Article first published online: August 1, 2016; Issue published: July 1, 2016, doi: 10.1177/2041669516664355Weitere Literatur wird bekanntgegeben
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37