200187 SE Scientific Readings (2021S)
Continuous assessment of course work
Labels
REMOTE
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 02.02.2021 09:00 to We 24.02.2021 09:00
- Deregistration possible until We 03.03.2021 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 11.03. 15:00 - 16:30 Digital
- Thursday 18.03. 15:00 - 16:30 Digital
- Thursday 25.03. 15:00 - 16:30 Digital
- Thursday 22.04. 15:00 - 18:15 Digital
- Thursday 29.04. 15:00 - 16:30 Digital
- Thursday 06.05. 15:00 - 16:30 Digital
- Thursday 20.05. 15:00 - 16:30 Digital
- Thursday 27.05. 15:00 - 16:30 Digital
- Thursday 10.06. 15:00 - 16:30 Digital
- Thursday 17.06. 15:00 - 16:30 Digital
- Thursday 24.06. 15:00 - 16:30 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Anwesenheit und Mitarbeit
- Präsentationen
- schriftliche Abgaben während des Semester (Forschungsmodell, Exposé, etc.)
- Peer-Feedback
- schriftliche Literaturarbeit
- Präsentationen
- schriftliche Abgaben während des Semester (Forschungsmodell, Exposé, etc.)
- Peer-Feedback
- schriftliche Literaturarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
- Anwesenheit & Mitarbeit
- Grobkonzept
- Feinkonzept
- Schriftliches Peer-Feedback
- Präsentationen
- AbschlussarbeitDetails werden in der ersten Einheit bekannt gegeben.
- Grobkonzept
- Feinkonzept
- Schriftliches Peer-Feedback
- Präsentationen
- AbschlussarbeitDetails werden in der ersten Einheit bekannt gegeben.
Examination topics
Reading list
Allen, T. D., Johnson, R. C., Kiburz, K. M., & Shockley, K. M. (2013). Work-family conflict and flexible work arrangements: Deconstructing flexibility. Personnel Psychology, 66(2), 345-376.
De Menezes, L. M., & Kelliher, C. (2011). Flexible working and performance: A systematic review of the evidence for a business case. International Journal of Management Reviews, 13(4), 452-474.
Dettmers, J., Vahle-Hinz, T., Friedrich, N., Keller, M., Schulz, A., & Bamberg, E. (2012). Entgrenzung der täglichen Arbeitszeit–Beeinträchtigungen durch ständige Erreichbarkeit bei Rufbereitschaft. In Fehlzeiten-Report 2012 (pp. 53-60). Springer Berlin Heidelberg.
Gajendran, R. S., & Harrison, D. A. (2007). The good, the bad, and the unknown about telecommuting: Meta-analysis of psychological mediators and individual consequences. Journal of Applied Psychology, 92(6), 1524.
De Menezes, L. M., & Kelliher, C. (2011). Flexible working and performance: A systematic review of the evidence for a business case. International Journal of Management Reviews, 13(4), 452-474.
Dettmers, J., Vahle-Hinz, T., Friedrich, N., Keller, M., Schulz, A., & Bamberg, E. (2012). Entgrenzung der täglichen Arbeitszeit–Beeinträchtigungen durch ständige Erreichbarkeit bei Rufbereitschaft. In Fehlzeiten-Report 2012 (pp. 53-60). Springer Berlin Heidelberg.
Gajendran, R. S., & Harrison, D. A. (2007). The good, the bad, and the unknown about telecommuting: Meta-analysis of psychological mediators and individual consequences. Journal of Applied Psychology, 92(6), 1524.
Association in the course directory
Last modified: Fr 12.05.2023 00:19
Mögliche Themen sind:
- flexible Arbeitsbedingungen
- Zusammenhang von örtlich und zeitlich flexibler Arbeit und wahrgenommener Autonomie
- Life-Domain-Balance
- Karrierefortschritt und Arbeitsintensivierung
- Folgen von Erreichbarkeitserwartungen und ständiger ErreichbarkeitMethoden:
- Wissenschaftliches Arbeiten
- Kritische Lektüre wissenschaftlicher Literatur
- Aufbau und Strukturierung einer Literaturarbeit
- Formulierung wissenschaftlicher Texte
- Präsentation wissenschaftlicher Arbeiten