200189 PS Areas of Application (2014S)
Psychologie der Beeinflussung
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 10.02.2014 08:00 to Th 20.02.2014 13:00
- Deregistration possible until Fr 28.02.2014 13:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 13.03. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 20.03. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 27.03. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 03.04. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 10.04. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 08.05. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 15.05. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 22.05. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 05.06. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 12.06. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 26.06. 18:30 - 20:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Information
Aims, contents and method of the course
main focus in this term: Basics and aspects of applied social psychology
Assessment and permitted materials
Referat/Seminararbeit, Gruppenuebungen, Fallbeispiele, Mitarbeit in den Einheiten und im e-Learning-Forum
Minimum requirements and assessment criteria
Ziel der LV ist es, die psycholgischen Mechanismen der Beeinflussung von Menschen kennen und anhand von sozialpsychologischen Theorien verstehen zu lernen. Ein weiteres Ziel ist es, Kriterien aus sozialpsychologischen Erkenntnissen abzuleiten, die es möglich machen, die Psychologie als Wissenschaft von anderen Angeboten am Lebenshilfemarkt zu unterscheiden. Es soll gelernt werden, fachlich fundiert zu analysieren, welche Angebote wissenschaftlich angemessen sind und welche Aspekte als manipulierend und beeinflussend einzuschätzen sind.
Examination topics
Praesentation, Fallbeispiele, praktische Gruppenuebungen, Videoanalyse, Kontakt mit ehem. Kultmitgliedern, Referate, Diskussion, Lehrausgänge
Reading list
Clayton, S. D. (2012). The Oxford handbook of environmental and conservation psychology. Oxford: University PressKaplan, R. & Kaplan, S. (1989). The experience of nature. A psychological perspective. Cambridge: Cambridge University PressNilson, K., Sangster, M., Gallis, C., Hartig, T., de Vries, S., Seeland, K. & Schipperijn, J. (2011). Forests, trees and human health. New York: SpringerSteg, L., van den Berg, A. E. & de Groot, J. I. M. (2012). Envrionmental psychology: An introduction. London: Wiley-BlackwellThompson, C. D., Aspinall, P. & Bell, S. (2010). Innovative approaches to researching landscape and health. New York: Routledge
Association in the course directory
27409
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37