200200 SE Bachelor thesis (2021S)
Continuous assessment of course work
Labels
REMOTE
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 08.02.2021 08:58 to We 10.02.2021 08:53
- Deregistration possible until We 10.02.2021 08:53
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 09.03. 13:15 - 16:30 Digital
- Tuesday 16.03. 13:15 - 16:30 Digital
- Tuesday 13.04. 13:15 - 16:30 Digital
- Tuesday 20.04. 13:15 - 16:30 Digital
- Tuesday 04.05. 13:15 - 16:30 Digital
- Tuesday 18.05. 13:15 - 16:30 Digital
- Tuesday 01.06. 13:15 - 16:30 Digital
- Tuesday 15.06. 13:15 - 16:30 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- 10% Aktive Beteiligung an den Diskussionen und Übungen
- 10% Absolvierung von Hausübungen
- 30% Präsentation der Arbeit im Rahmen eines Posterkongress
- 50% Bachelorarbeit
- 10% Absolvierung von Hausübungen
- 30% Präsentation der Arbeit im Rahmen eines Posterkongress
- 50% Bachelorarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
- Es gilt 80% Mindestanwesenheitspflicht (einmaliges Fehlen ist erlaubt)
- Durchführung des geplanten Forschungsprojekts (Datenerhebung)
- Dokumentation des Forschungsprozesses
- Erstellung einer Posterpräsentation
- Verfassen der Bachelorarbeit
- Durchführung des geplanten Forschungsprojekts (Datenerhebung)
- Dokumentation des Forschungsprozesses
- Erstellung einer Posterpräsentation
- Verfassen der Bachelorarbeit
Examination topics
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Reading list
American Psychological Association (Ed.). (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.Bortz, J., & Schuster, C. (2010). Statistik für Human- und Sozialwissenschaftler (7. Aufl.). Berlin: Springer.Field, A. (2018). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (5th ed.). Los Angeles: Sage.Sternberg, R., & Sternberg, K. (2010). The Psychologist's Companion: A Guide to Writing Scientific Papers for Students and Researchers (5th ed.). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511762024Wolke, D., & Lereya, S. T. (2015). Long-term effects of bullying. Archives of Disease in Childhood, 100, 879-885. https://doi.org/10.1136/archdischild-2014-306667Wolke, D., Tippett, N., & Dantchev, S. (2015). Bullying in the family: Sibling bullying. The Lancet Psychiatry, 2, 917-929. https://doi.org/10.1016/S2215-0366(15)00262-X
Association in the course directory
Last modified: Fr 12.05.2023 00:19
- Durchführung einer wissenschaftlichen Untersuchung
- Auswertung einer wissenschaftlichen Untersuchung
- Interpretation von Ergebnissen
- Einordnung von Ergebnissen innerhalb der Fachliteratur
- Wissenschaftliches Schreiben
- ZeitmanagementMethoden:
- Aktive Mitarbeit im Rahmen eines laufenden Forschungsprojekts
- Gute Vorbereitung und Absolvierung von Hausübungen (z.B. Lektüren)
- Konstruktives Einbringen in Diskussionen (z.B. Journal Clubs)
- Kooperation und Teamarbeit (z.B. Projektarbeit)
- Plenumsdiskussionen
- Interaktiver Posterkongress