Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200234 PS Introductory Seminar Differential Psychology (2011S)
Continuous assessment of course work
Labels
Die Lehrveranstaltung beginnt pünktlich.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 16.02.2011 14:00 to Mo 28.02.2011 17:00
- Registration is open from Tu 08.03.2011 08:00 to Fr 11.03.2011 17:00
- Deregistration possible until Th 31.03.2011 17:00
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 17.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 24.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 31.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 07.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 14.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 05.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 12.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 19.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 26.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 09.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 16.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
- Thursday 30.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheit, Mitarbeit, produktive und kreative Beteiligung an den Diskussionen, Referat, Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Einblick in die Problematik einzelner Entwicklungsstufen im Schulalter
Kennenlernen der Methoden zur Diagnostik bzw. Therapie von Lern- und Verhaltensstörungen von Kindern und JugendlichenAktive Beschäftigung mit den einzelnen Themen
Kennenlernen der Methoden zur Diagnostik bzw. Therapie von Lern- und Verhaltensstörungen von Kindern und JugendlichenAktive Beschäftigung mit den einzelnen Themen
Examination topics
Vortrag, Kurzreferate, Diskussionen
Reading list
wird in der Lehrveranstaltung bekannt gegeben
Association in the course directory
70343
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
Diagnosestellung bei Schulleistungsschwierigkeiten
Teufelskreis Lern- Verhaltensstörungen
Legasthenie, Dyskalkulie (Diagnostik, Therapie)
AD(H)S (Diagnostik, Terapie)
Hochbegabung