200237 PS Specific Areas of Emphasis (2014W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.09.2014 09:00 to Mo 29.09.2014 09:00
- Deregistration possible until Fr 03.10.2014 07:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 06.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 13.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 20.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 27.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 03.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 10.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 17.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 24.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 01.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 15.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 12.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 19.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Monday 26.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Information
Aims, contents and method of the course
Philosophie der Psychologie, wir beschäftigen uns mit den (oft) unhinterfragten Hintergrundannahmen empirischer Psychologie, mit Themen wie der Natur psychischer Phänomene, Naturalismus/Physikalismus, dem Themenkomplex Determinismus/Willensfreiheit, Qualia, dem neurowissenschaftlichen Paradigma und das darin implizit enthaltene Menschenbild sowie Kritik daran,...
Assessment and permitted materials
Referat (Arbeit) + Test
Minimum requirements and assessment criteria
die Reflexion auf die Reichweite und Grenzen der Erklärungsansprüche an das eigene Fach sollte vermittelt werden und wird gefordert
Examination topics
Lektüreseminar, Impulsreferat + Diskussion
Reading list
Fuchs, T. (2013). Das Gehirn als Beziehungsorgan. Eine phänomenologisch-ökologische Konzeption. Stuttgart: Kohlhammer. und viele Fachartikel
Association in the course directory
27408
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38