200238 PS Proseminar: Einstündiges Wahlfach (2013S)
Positive Entwicklung im Kindes-, Jugend- und beginnenden Erwachsenenalter
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 11.02.2013 08:00 to Mo 25.02.2013 08:00
- Deregistration possible until Fr 01.03.2013 08:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 13.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 03.05. 13:15 - 19:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 14.06. 13:15 - 19:00 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Beurteilung der konstruktiven Mitarbeit und der Referate der Studierenden
Minimum requirements and assessment criteria
Ziele: 1. Erarbeitung umfassender Kenntnisse über die gegenwärtige Forschung zum Konzept der Positiven Entwicklung 2. Auseinandersetzung mit weiterführenden Konsequenzen für die Praxis
Examination topics
Vortrag, Referate der Studierenden und Gruppenarbeit
Reading list
Brandtstädter, J. (2011).Positive Entwicklung: Zur Psychologie gelingender Lebensführung. Heidelberg: Spektrum Akademischer Verlag.Dweck, C.S. (2008). Mindset: The New Psychology of Success. New York: Ballantine Books.Lerner, R.M., Taylor, C.S. & von Eye, A. (2002). Pathways to Positive Development among Diverse Youth. San Francisco, CA: Wiley.Lerner, R.M., Lerner, J.V. & Benson, J.B. (Ed). (2011). Child Development and Behavior: Positive Youth Development. Amsterdam: Academic Press.Rothbart, M.K. (2011). Becoming Who We Are: Temperament and Personality in Development. New York: The Guilford Press.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
Theoretischer Hintergrund und empirische Befunde, Konsequenzen für die entwicklungspsychologische Forschung und Praxis.