210011 PS BAK3: Introduction to Scientific Work (2024S)
Continuous assessment of course work
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Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 02.02.2024 08:00 to Tu 20.02.2024 08:00
- Registration is open from Th 22.02.2024 08:00 to Tu 27.02.2024 08:00
- Deregistration possible until Mo 25.03.2024 23:59
Details
max. 50 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 13.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 20.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 10.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 17.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 24.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 08.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 15.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 22.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 29.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 05.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 12.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 19.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Wednesday 26.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Students will practice and apply discussed aspects of scientific work in the form of four exercises. These submissions build onto each other (with the exception of the reflection piece).
1. Reflection piece
2. Developing a research question based on a literature review
3. Methodology and concepts
4. Research proposal
1. Reflection piece
2. Developing a research question based on a literature review
3. Methodology and concepts
4. Research proposal
Minimum requirements and assessment criteria
The final grade is calculated from:
- presence, preparation, and participation (20%)
- exercises (80%), where each exercise counts the same (i.e. each exercise constitutes 1/4 of the exercise grade).
- presence, preparation, and participation (20%)
- exercises (80%), where each exercise counts the same (i.e. each exercise constitutes 1/4 of the exercise grade).
Examination topics
-
Reading list
Examples:
• Lowe, L. (2015). The intimacies of four continents (pp. 1-42). Duke University Press.
• Booth, W. C.; Colomb, G. G.; Williams, J. M.; Bizup, J.; Fitzgerald, W. T. (2016). From Problem to Sources. In: The Craft of Research (4th ed., pp. 65-85). The University of Chicago Press.
• Bryman, A. (2012). Social research strategies. In: Social Research Methods (4th ed., pp. 18-43). Oxford University Press.
• Vadrot, A. B. M.; Langlet, A.; Tessnow-von Wysocki, I. (2021). Who owns marine biodiversity? Contesting the world order through the ‘common heritage of humankind’ principle. Environmental Politics.
• Lowe, L. (2015). The intimacies of four continents (pp. 1-42). Duke University Press.
• Booth, W. C.; Colomb, G. G.; Williams, J. M.; Bizup, J.; Fitzgerald, W. T. (2016). From Problem to Sources. In: The Craft of Research (4th ed., pp. 65-85). The University of Chicago Press.
• Bryman, A. (2012). Social research strategies. In: Social Research Methods (4th ed., pp. 18-43). Oxford University Press.
• Vadrot, A. B. M.; Langlet, A.; Tessnow-von Wysocki, I. (2021). Who owns marine biodiversity? Contesting the world order through the ‘common heritage of humankind’ principle. Environmental Politics.
Association in the course directory
Last modified: We 31.07.2024 11:26
i) Science and its relation to politics
ii) Reading and writing science
iii) Methodology and concepts
iv) Developing a research proposal
Every block entails one exercise where students will practice and apply discussed contents.