210015 VO BAK4.1: VO Qualitative methods in the empirical social sciences (2018S)
Labels
Lectures
Courses without continuous assessment (n-pi). A registration via u:space is necessary. With the registration you get access to the specific moodle course automatically. Lectures have no access restrictions.Examinations of lectures require a separate registration.
Cheating and test results obtained by fraud have the consequence that the exam won’t be graded (instead the exam will be marked with an ‘X’ in the transcript of records).
Courses without continuous assessment (n-pi). A registration via u:space is necessary. With the registration you get access to the specific moodle course automatically. Lectures have no access restrictions.Examinations of lectures require a separate registration.
Cheating and test results obtained by fraud have the consequence that the exam won’t be graded (instead the exam will be marked with an ‘X’ in the transcript of records).
Details
Language: German
Examination dates
- Wednesday 27.06.2018 08:00 - 09:30 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
- Monday 08.10.2018 18:30 - 20:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
- Monday 22.10.2018 08:00 - 09:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Monday 10.12.2018 08:00 - 09:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Friday 08.03.2019 16:45 - 18:15 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 06.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 13.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 20.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 10.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 17.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 24.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 08.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 15.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 29.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 05.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 05.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 12.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 12.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 19.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
- Tuesday 26.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal II NIG Erdgeschoß
Information
Aims, contents and method of the course
This lecture will take place in German language. Although some of the assigned readings are in English, German language skills are required to follow the lecture and pass the test.
Assessment and permitted materials
Multiple choice test
Minimum requirements and assessment criteria
Kenntnis qualitativer Methoden wird nicht vorausgesetzt. Studierende müssen jedoch in der Lage sein, Texte in deutscher und englischer Sprache zu lesen. Zum Beurteilungsmaßstab siehe oben (Art der Leistungskontrolle).
Examination topics
Prüfungsstoff ist der in der Vorlesung vorgetragene und diskutierte Inhalt.
Reading list
Booth, W.C., Colomb, G.G., und Williams, J.M. 2008. The craft of research (3. Edition). Chicago: University of Chicago Press.Bryman, A. 1984. The debate about quantitative and qualitative research: A question of method or epistemology? British Journal of Sociology 35(1), 75-92.Hopf, C. 2016. Forschungsethik und qualitative Forschung. In: Hopf, W., und Kuckartz, U. (Hg). Schriften zu Methodologie und Methoden qualitativer Sozialforschung. Wiesbaden: Springer. S. 195-205.Kerchner, B. 2006. Diskursanalyse in der Politikwissenschaft. Ein Forschungsüberblick. In: Kerchner B, Schneider S. (Hg). Foucault: Diskursanalyse der Politik: eine Einführung. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften. S. 33-67.Long, A.F., und Godfrey, M. 2004. An evaluation tool to assess the quality of qualitative research studies. International Journal of Social Research Methodology 7-2: 181-196.Schöne, H. 2005. Die teilnehmende Beobachtung als Datenerhebungsmethode in der Politikwissenschaft. Historische Sozialforschung 30/1: 168-199.Schulz, M. 2012. Quick and easy!? Fokusgruppen in der angewandten Sozialwissenschaft. In: Schulz, M., Mack, B., und Renn, O. (Hg). Fokusgruppen in der empirischen Sozialwissenschaft. Von der Konzeption bis zur Auswertung. Wiesbaden: Springer VS. S. 9-22.Weiss, R.S. 1995. Learning from Strangers: The art and method of qualitative interview studies. New York: Simon and Schuster.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38