210060 PS E2: KK Qualitative social research (2008W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Sa 27.09.2008 08:00 to We 01.10.2008 22:00
- Deregistration possible until Th 02.10.2008 20:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 07.10. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 14.10. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 21.10. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 28.10. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 04.11. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 11.11. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 18.11. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 25.11. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 02.12. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 09.12. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 16.12. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 13.01. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 20.01. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Tuesday 27.01. 18:30 - 20:00 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung;
Proseminararbeit
Proseminararbeit
Examination topics
Reading list
Bohnsack, Ralf [Hrsg.] (2006): Hauptbegriffe qualitativer Sozialforschung, Opladen [u.a.], BudrichFlick, Uwe/Kardorff, Ernst v./Steinke, Ines [Hrsg.] (2000): Qualitative Forschung - Ein Handbuch, Reinbek, RowohltLamnek, Siegfried (2005): Qualitative Sozialforschung: Lehrbuch, Weinheim, BeltzHandapparat mit Basistexten ab 07.10. in der Fachbibliothek
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
" Gegenüberstellung von qualitativer und quantitativer Vorgehensweise
" Überblick über die gängigsten Erhebungs- und Auswertungsverfahren
" Kennenlernen der Phasen des Forschungsablaufs
" Umsetzungsmöglichkeiten qualitativer Erhebungs- und Auswertungsmethoden
" Erwerb von Kenntnis über die problembedingte Auswahl von Untersuchungs- und Auswertungsmethoden anhand der Konzeption und Durchführung einer empirischen Studie
" Verfassen von Projektberichten; wissenschaftliches Schreiben
" Verfassen von Reflexionsarbeiten, Präsentationen, Projektarbeit