210130 SE M7: State Activity, Policy and Governance Analyses (2021S)
Political Communication
Continuous assessment of course work
Labels
REMOTE
Die Lehre wird im SoSe 2021 zu Beginn voraussichtlich digital stattfinden. Je nach Lage wird auf hybride oder Vor-Ort-Lehre umgestellt. Die Lehrenden werden die konkrete Organisationsform und Lehrmethodik auf ufind und Moodle bekannt geben, wobei auch mit kurzfristigen Änderungen gerechnet werden muss.Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 04.02.2021 08:00 to Th 18.02.2021 08:00
- Registration is open from Mo 22.02.2021 08:00 to Mo 01.03.2021 08:00
- Deregistration possible until Mo 22.03.2021 23:59
Details
max. 50 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 08.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 15.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 22.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 12.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 19.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 26.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 03.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 10.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 17.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 31.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 07.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 14.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 21.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Monday 28.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Attendance and active collaboration (max. of 2 classes can be missed, attendance in the first class is required)
- Presentation of readings
- A blog post (group work)
- Presentation of two research outlines and acting as discussant on other students’ research outlines
- Seminar Paper
- Presentation of readings
- A blog post (group work)
- Presentation of two research outlines and acting as discussant on other students’ research outlines
- Seminar Paper
Minimum requirements and assessment criteria
• Attendance and active collaboration in class or via BigBlueButton (10%)
• Presentation of readings in class or via BigBlueButton (20%)
• Conducting an empirical analysis on a topic in political communication in form of a blog post (20%)
• Presentation of two research outlines in class or via BigBlueButton and acting as discussant on other students’ research outlines (10%)
• Seminar Paper (4.000 to 5.000 words excluding the reference list) (40%)
Please note: In order to complete the seminar with a positive grade students have to pass all seminar parts with a positive assessment.
• Presentation of readings in class or via BigBlueButton (20%)
• Conducting an empirical analysis on a topic in political communication in form of a blog post (20%)
• Presentation of two research outlines in class or via BigBlueButton and acting as discussant on other students’ research outlines (10%)
• Seminar Paper (4.000 to 5.000 words excluding the reference list) (40%)
Please note: In order to complete the seminar with a positive grade students have to pass all seminar parts with a positive assessment.
Examination topics
Reading list
The syllabus will be announced in the first session.
Association in the course directory
Last modified: Th 30.09.2021 13:29
In this seminar we will thus deal with different aspects of political communication. Which political information environments do exist? How do they impact citizens’ political knowledge levels? To which extent do they impact citizens’ political attitudes and political behaviour? How are political campaigns and interpersonal discussions influencing citizen? And which consequences can political communication aspects have for liberal democracies?The goal of this seminar is to develop a research question on the topic of the seminar, to search and prepare the literature in the field to able to embed the research question theoretically, to derive hypotheses from the theoretical considerations and to test them empirically.The seminar will take place in digital form via BigBlueButton.