210181 SE F, G1, G6: Mob.or Migr. Students/Univers.Teachers? (2007S)
Mobile or Migrating Students/University Teachers? (F/G1/G6)
Continuous assessment of course work
Labels
Erreichbarkeit: per E-Mail: elsa.hackl@univie.ac.at;
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Monday
19.03.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
26.03.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
16.04.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
23.04.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
30.04.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
07.05.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
14.05.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
21.05.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
04.06.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
11.06.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
18.06.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Monday
25.06.
14:00 - 15:30
Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Hahn, Petrus (2005 Aufl.2) Soziologie der Migration
Shaw, Jo (1999) From the Margins to the Centre: Education and Training Law and policy. In:
Craig, Paul, De Burca, Gráinne, The Evolution of EU Law
Huisman, Jeroen, van der Wende, Marijk (2004) on Cooperation and Competition. National
and European policies for the Internationalisation of Higher Education
OECD (2004) Internationalisation and Trade in Higher Education
OECD (2006) Education at a Glance / Bildung auf einen Blick
ILO (2006) Competing for Global Talent
Shaw, Jo (1999) From the Margins to the Centre: Education and Training Law and policy. In:
Craig, Paul, De Burca, Gráinne, The Evolution of EU Law
Huisman, Jeroen, van der Wende, Marijk (2004) on Cooperation and Competition. National
and European policies for the Internationalisation of Higher Education
OECD (2004) Internationalisation and Trade in Higher Education
OECD (2006) Education at a Glance / Bildung auf einen Blick
ILO (2006) Competing for Global Talent
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
enorm zugenommen. Einen Beitrag dazu haben auch Programme wie ERASMUS geleistet.
Das Seminar hat die Beschäftigung mit den Gründen und möglichen Folgen akademischer
Mobilität/Migration zum Inhalt.
Methoden: Als Methoden sollen sollen Analysen von wissenschaftlichen und politischen
Texten sowie von Statistiken (Eurostat, OECD, Unesco) eingesetzt werden. Je nach
Seminarthema können dazu auch Interviews kommen.
Ziele: Ziel ist es quantitative und qualitative Aspekte der akademischen Wanderbewegungen
zu durchleuchten.