210393 PS E2: LC: Qualitative Social Research (2007S)
Long-Term Course: Methodical Basics of Qualitative Social Research and Its Practical Application (E2)
Continuous assessment of course work
Labels
Erreichbarkeit: per E-Mail: stephan.hofer@univie.ac.at
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Tuesday
13.03.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
20.03.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
27.03.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
17.04.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
24.04.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
08.05.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
15.05.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
22.05.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
05.06.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
12.06.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
19.06.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Tuesday
26.06.
16:00 - 19:00
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit, aktive Mitarbeit, Kenntnis der Pflichtliteratur, mündliche Präsentationen, schriftliche Übungen, Ausarbeitung eines Forschungsprojekts
Examination topics
Reading list
King, Gary/Robert O. Keohane/Sidney Verba (1994). Designing Social Inquiry. Scientific Inference in Qualitative Research, Princeton.
Ragin, Charles C. (1994). Constructing Social Research. The Unity and Diversity of Method, Thousand Oaks.
Diekmann, Andreas (2002). Empirische Sozialforschung. Grundlagen, Methoden, Anwendungen, 9. Auflage, Hamburg.
Ragin, Charles C. (1994). Constructing Social Research. The Unity and Diversity of Method, Thousand Oaks.
Diekmann, Andreas (2002). Empirische Sozialforschung. Grundlagen, Methoden, Anwendungen, 9. Auflage, Hamburg.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
Der Langkurs bietet in diesem Sinn eine intensive Beschäftigung mit den methodischen Grundlagen der Sozialforschung. Nach der Teilnahme an diesem Langkurs sollen die Studierenden über die Grundlagen des Forschungsprozesses informiert sein und eigenständige Forschungsarbeiten durchführen können. Nach einer theoretischen Einführung werden methodologische Probleme der qualitativen Sozialforschung anhand von Beispielen diskutiert. Von den Studierenden wird erwartet, innerhalb des Seminars ein eigenes Forschungsprojekt auszuarbeiten.