Universität Wien

220003 VO+UE AGEMAN - Agency Management (2014S)

Continuous assessment of course work

Deutsch

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 40 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Monday 10.03. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Monday 24.03. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Monday 07.04. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Monday 05.05. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Monday 26.05. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Monday 02.06. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Monday 23.06. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG

Information

Aims, contents and method of the course

nationale- internationale Agenturlandschaft. Aufgaben, Organisation, Aktuelle Entwicklungen, Funktionen, Arbeitsabläufe, Arbeitstools, Projektmanagement, Teambuilding, Timings, Kampagnen Planung - Steuerung - Kontrolle, Kalkulationen, Agenturkennzahlen, Agenturführung, New business, Kommunikationsstrategie der Agentur.

Assessment and permitted materials

Benotung Einzelarbeiten und Testarbeit.

Minimum requirements and assessment criteria

Verständnis und Überblick über die Marktsituation von Werbe Agenturen, Erkennen wie Werbe Agenturen funktionieren. Überblick über Aufgaben und Funktionen.

Examination topics

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung, Vortrag, Fallbeispiele, Gruppenarbeit, Einzelarbeit.

Reading list

G. Schweiger, G. Schrattenecker, Werbung Eine Einführung. Holger Jung und Jean-Remy von Matt, Momentum - Die Kraft, die Werbung heute braucht, Ralf Langwost, How to Catch the Big Idea, Hermann Vaske, Standing on the Shoulders of Giants.

Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:38