220003 VO+UE AGEMAN - Agency Management (2014S)
Continuous assessment of course work
Labels
Deutsch
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 24.02.2014 09:00 to Fr 28.02.2014 12:00
- Deregistration possible until Mo 31.03.2014 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Monday
10.03.
17:45 - 20:45
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Monday
24.03.
17:45 - 20:45
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Monday
07.04.
17:45 - 20:45
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Monday
05.05.
17:45 - 20:45
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Monday
26.05.
17:45 - 20:45
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Monday
02.06.
17:45 - 20:45
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Monday
23.06.
17:45 - 20:45
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
nationale- internationale Agenturlandschaft. Aufgaben, Organisation, Aktuelle Entwicklungen, Funktionen, Arbeitsabläufe, Arbeitstools, Projektmanagement, Teambuilding, Timings, Kampagnen Planung - Steuerung - Kontrolle, Kalkulationen, Agenturkennzahlen, Agenturführung, New business, Kommunikationsstrategie der Agentur.
Assessment and permitted materials
Benotung Einzelarbeiten und Testarbeit.
Minimum requirements and assessment criteria
Verständnis und Überblick über die Marktsituation von Werbe Agenturen, Erkennen wie Werbe Agenturen funktionieren. Überblick über Aufgaben und Funktionen.
Examination topics
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung, Vortrag, Fallbeispiele, Gruppenarbeit, Einzelarbeit.
Reading list
G. Schweiger, G. Schrattenecker, Werbung Eine Einführung. Holger Jung und Jean-Remy von Matt, Momentum - Die Kraft, die Werbung heute braucht, Ralf Langwost, How to Catch the Big Idea, Hermann Vaske, Standing on the Shoulders of Giants.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38