220003 VO+UE AGEMAN - Agency Management (2015S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 23.02.2015 09:00 to We 25.02.2015 18:00
- Deregistration possible until Tu 31.03.2015 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
Deutsch
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 20.03. 16:30 - 19:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 17.04. 16:30 - 19:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 08.05. 16:30 - 19:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 22.05. 16:30 - 19:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 05.06. 16:30 - 19:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 19.06. 16:30 - 19:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Group 2
Deutsch
max. 40 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 17.03. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 14.04. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 28.04. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 12.05. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 02.06. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 16.06. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 30.06. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
nationale- internationale Agenturlandschaft. Aufgaben, Organisation, Aktuelle Entwicklungen, Funktionen, Arbeitsabläufe, Arbeitstools, Projektmanagement, Teambuilding, Timings, Kampagnen Planung - Steuerung - Kontrolle, Kalkulationen, Agenturkennzahlen, Agenturführung, New business, Kommunikationsstrategie der Agentur.
Assessment and permitted materials
Bewertung von Einzelarbeiten und Gruppenarbeiten während des Unterrichts (ca. 2-3 Arbeiten), Am Ende des Semesters Test (Multiple choice)
Minimum requirements and assessment criteria
Verständnis und Überblick über die Marktsituation von Werbe Agenturen, Erkennen wie Werbe Agenturen funktionieren. Überblick über Aufgaben und Funktionen
Examination topics
Reading list
G. Schweiger, G. Schrattenecker, Werbung Eine Einführung. Holger Jung und Jean-Remy von Matt, Momentum - Die Kraft, die Werbung heute braucht, Ralf Langwost, How to Catch the Big Idea, Hermann Vaske, Standing on the Shoulders of Giants.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38