220003 VO+UE AGEMAN - Agency Management (2018W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.09.2018 09:00 to We 19.09.2018 18:00
- Deregistration possible until We 31.10.2018 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 15.10. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 29.10. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 26.11. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 10.12. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 14.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 28.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Leistungskontrolle in jeder Lehrveranstaltung durch Übungen und am Ende der LVs eine umfangreichere Übung in Einzelarbeit.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Prüfungsstoff ist der Inhalt der LV, wobei es nicht um auswendig gelernte Inhalte geht, sondern um die Anwendung der erworbenen Kenntnisse.
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
Unternehmensentwicklung (Unternehmensgründung, Business Model Canvas,
Kundensegmente, Finanzen). Unternehmensführung (Positionierung, Teamarbeit,
Motivation, Ziele formulieren). Der Weg zum Kunden (Inbound/Outbound
Marketing, persönliche Kommunikation mit Kunden, Mitarbeiter).
Wie eine Werbeagentur Kunden findet, was sie leistet, wie sie dafür entlohnt
wird. Gruppen und Einzel-Übungen als Agentur.
Briefing, Rebriefing, Set-up Meeting, Pitch.