Universität Wien

220003 VO+UE AGEMAN - Agency Management (2018W)

Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 40 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Monday 15.10. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
  • Monday 29.10. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
  • Monday 26.11. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
  • Monday 10.12. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
  • Monday 14.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
  • Monday 28.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG

Information

Aims, contents and method of the course

Agenturmanagement und Entrepreneurship.
Unternehmensentwicklung (Unternehmensgründung, Business Model Canvas,
Kundensegmente, Finanzen). Unternehmensführung (Positionierung, Teamarbeit,
Motivation, Ziele formulieren). Der Weg zum Kunden (Inbound/Outbound
Marketing, persönliche Kommunikation mit Kunden, Mitarbeiter).
Wie eine Werbeagentur Kunden findet, was sie leistet, wie sie dafür entlohnt
wird. Gruppen und Einzel-Übungen als Agentur.
Briefing, Rebriefing, Set-up Meeting, Pitch.

Assessment and permitted materials

Leistungskontrolle in jeder Lehrveranstaltung durch Übungen und am Ende der LVs eine umfangreichere Übung in Einzelarbeit.

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Prüfungsstoff ist der Inhalt der LV, wobei es nicht um auswendig gelernte Inhalte geht, sondern um die Anwendung der erworbenen Kenntnisse.

Reading list


Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:38